Nieuwe Posttarieven NATATION Het Staatsblad van 26-27 October kondigt et Koninklijk Besluit af, waarbij de volgende ijzigingen aan de Posttarieven gebracht orden Het port voor gefrankeerde gewone brieven it het binnenland voor het binnenland is be- aald op 75 centiemen per 5o gram of gedeelte an 5o gram. De taks op postkaarten, herkomstig uit en estemd voor het binnenland, is bepaald op o centiemen per enkele kaart en op 1 frank >er kaart met betaald antwoord. Voor prent, Kerstmis- of nieuwjaarskaar- en geldt onderstaand tarief Kaarten met llerhande geschreven meldingen 5o centie men Het port voor onder open omslag of onder and verzonden naamkaartjes, die gezamen lijk ten hoogste 10 gram wegen, is bepaald Idus met allerhande geschreven meldingen o centiemen. Het port voor gefrankeerde warenmonsters, lerkomstig uit en bestemd voor het binnen and, is bepaald op 10 Cïntiemen per 5o gram f gedeelte van 5o gram, bruto-gewicht, met minimum van 5o centiemen per zending. Het port voor gefrankeerde zaakpapieren, herkomstig uit en bestemd voor het binnen land, is bepaald op 10 centiemen per 5ogram of gedeelte van 5o gram, bruto gewicht, met minimum van centiemen per zending. Voor drukwerken bedraagt het port maar 5 centiemen per exemplaar van niet meer dan 25 gram. Het tari'ef, in België toepasselijk op de voor het Groothertogdom Luxemburg bestemde brieven, enkele postkaarten, postkaarten met betaald antwoord, zaakpapieren en monsters is bepaald aldus Gefrankeerde brieven 70 centiemen per 5o gram of gedeelte van 5o gr. Enkele postkaarten 5o centiemen. Postkaar ten met betaald antwoord 1 frank. Zaakpa pieren 10 centiemen per 5o gram of gedeelte van 5o gram, met minimum van 75 centiemen. Monsters 10 centiemen per 5o gram of ge deelte van 5o gram, met minimum vai. 5o een tiemen. Behoudens de in internationalen dienst gel dende algemeene tarieven, zijn navermelde verlaagde taksen van toepassing in den grens- kring van de volgende landen Duitschland, Frankrijk en Nederland. Brieven 75 centie men per 20 gram ot gedeelte van 20 gram. Enkele postkaarten 5ocentiemen. Postkaar ten met betaald antwoord X frank. De taks op postwissels moet door den af .zender vooruitbetaald worden. Zij is bepaald naar onderstaand tarief voor eikesom van ten minste 5o frank 75 centiemen. Personen, die buiten het aaneenbebouwd gedeelte van steden of van belangrijke gemeen ten wonen, mogen zich tot den besteller op dienstronde wenden om hun wissels op te zen den als het bedrag, voor één afzender, ten hoogste 5 000 lr. beloopt. Op eiken in die voorwaarden verzonden wissel wordt een bij zondere taks geheven gelijk aan het port voor een brief van enkelvoudig gewicht in binnen verkeer. Die taks is tot 5o centiemen vermin derd, voor titels van 5o fr. en minder. De in binnenverkeer op de stortingsbulle- tijns en de checks te heffen taksen zijn bepaald aldus 1. Voor elke storting bij wege van een stortingsbulletijn a) Gedaan aan de winketten van het checkambt of van een postkantoor 75 centiemen. Die taks is tot 5o centiemen verminderd voor stortingsbulletijns van 5o frank en minder b) Afgegeven aan bestellers op dienstronde de onder a) voorziene taks benevens een bijtaks gelijk "aan het port voor een brief van enkelvoudig gewicht in binnen verkeer voor elk bulletijn van meer dan 5o fr. Voor bulletijns van 5o fr. en minder is die bij taks verminderd tot het port voor een enkele postkaart in binnenverkeer. 2. Voor elke afne- iming van geld op het checkambt of door tus- schenkomst van een postkantoor a) Een vaste taks van 75 centiemen en, bovendien b) Een evenredige taks van 1/10 per duizend op de afgenomen som. Betreffende het inkasseeren van ontvang- kaarten is de taks op ontvangkaarten bepaald op 5o centiemen per 1.000 frank of gedeelte van X.000 frank, met minimum van j5 centie men. Die laks wordt door den afgever vooruit betaald door middel van op de titels aange brachte postzegels of afdrukken van de fran keermachien zij blijft ten bate van de schat kist zelfs als de titels om eenigerlei reden niet konden geïnkasseerd worden. De nieuwe tarieven zullen toegepast worden van af 9 November aanstaande Notre jeune mais actif club Y. S. C. a tenu son assemblée générale annuelle le 8 Octobre ig31. Les rapports sur la marche de la société ont fait vivement ressortir sa vitalité, l'accroisse- ment du nombre des membres ainsi que les progiès sportifs réalisés. On y félicitachaleureusemant certains mem bres, dont la modestie m'oblige a taire les noms, pour leur dévouement efficace dépensé pour la bonne cause, le développement de la natation. Nos nageurs furentunanimes pour apprécier a leur juste valeur, les facilités et les encoura gements qui leur ont été donnés par les auto rités communales- lis en expriment ici leur gratitude. La saison hivernale n'arrête pas totalement l'entrainement. A titre privé certains membres vont pratiquer a Comines dans un bassin cou vert et chauffé, ce qui prouve le bel attache- ment qu'ils vouent a l'élément liquide. C'est oeuvre utile que de faire connaitre a tous l'existence de ce bassin moderne, aqces- sible a tous, le prix d'uflr.bain étant seulement double de celui du bain en plein air de notre ville. Un gi oupe d'une vingtaine de participants, invités par les Nageurs libres Cominois s'y est rendu le dimanche 18 Oct. et a cette oc casion eut lieu un match amical des plus réus sis. Le superbe autocar de Mr Rondelez, no tre concitoyen, ne put charger tous les par- tants, qui, a l'heure précise fixée, s'embar- quèrent remplis d'espoir et saluèrent d'un triple hourra leur vieux beffroi avant de s'en gager dans la rue de Lille. C'était un mai den trip», la première sortie de nos amphibies. Ce fut un beau voyage. L'accueil des membres de la société invi- tante fut cordial tout en conservant son ca chet sportif, car le plaisir qu'auraient eu ces messieurs a nous voir emporter la coupe mise en compétitiori, ne les a pas empêchés de dé- fendreleurs chances, et ce, avec succes contre nos cadets désorientés par l'exiguité relative du bassin. Dans l'ensemble des courses et du water polo, nos hommes ont eu une belle défense contre d'habiles antagonistes. Les dames membres du club Y. S. C. s'étaient fait représenter par une délégation et ce fut un vif succès qua leur course en brasse oü il fut prouvé que le beau sexe pouvait pro- duire de la vitesse sahs rien perdre de l'har- monie, du rythme de cetce nage classique. Monsieur Boom, président des Nageurs libres Cominois démontra ce qu'un bon plongeur sait donner d'élégance a ces exer- cices, quand il est sur sa girafe accoutumée. II ne m'est pas possible de citer tous les par ticipants tant franqais que beiges qui se sont fait applaudir par le public enthousiasmé. Ai je dit que la salie était comble, qu'un orchestre nous accueillit aux sons de la Bra- bangonne, que la course aux canards fut pour nous un exercice inédit, hilarant pour les spectateurs et pour les concurrents. Le der- nier des canards fut disputéparles 2présidents des cercles opposés, ce qui valut a Monsieur Valère Masschelein les honneurs de la béte. Au cours du vin d'honneur qui suivit, les membres des 2 clubs, fraternisèrent qui mieux et au moment üxé pour le retour les nouveaux amis se promirent de renouveler a Ypres en bonne saison unejoute encore plus intéressante si possible. De telles séances servent a généraliser le goüt de la natation, ce sport si utile, si nécessaire même, et que, malheureusement, beaucoup de personnes ne savent pas prati quer. Encourageons les par tous les moyens. Kampioenschap 1931-1932 Woensdag 28° October trokken de mannen van 't Postje naar de Statie om 't punt te betwisten. Voor 't Postje speelden hh. Noyez, spel leider, Verplancke, Vandenbosch, Deknudt Georges, Soete Jules, Desadeleer Lucien, Baeckelandt, Vancoillie. In de Statie waren hh. Vierstraete, spelleider, Derez, Rubben, Demuynck, DeclercqEdm., Cornette, Benoot, Compernolle. Scheidsrechters hh. Salomé R. en Ververeken H. Het peloton van de Statie klasseerde zich in de rangschikking met 't eerste punt, doch niet zonder moeite. De mannen van Noyez behaalden 21 punten. De strijd was gespannen tot 't laatste toe. 'n Schoone match, 't Publiek zal zich niet verveeld hebben. Woensdag 4" November, match Coöpera tieve Bascule in de Coo. RANGSCHIKKING Katholieke Kring 1 punt Statie I Postje o Bascule o Coo speelt voor 't eerst Woensdag. KRABBER. Boldersnieuws In de Bascule bolden de hh. Vanhulle Maurits koning en Vandeginste Gentiel prins. Van harte proficiat aan die lustige bolders. STAD Y P ER Maatschappij De Ware Bolders Op Zondag 15 November 1931, om i5 i/2ure stipt, luisterlijke PRIJSBOLLING, aangeboden aan alle liefhebbers van Yper. 340 Frank prijzen, verdeeld als volgt De loting zal geschieden van zoohaast al de verliezende peletons gekend zijn. Om van deze laatste prijzen te kunnen genieten, moet ieder verliezend peleton, met minstens twee spelers aan de loting tegen woordig zijn. Is er enkel maar één speler tegenwoordig, dan bekomt deze de helft van den prijs, de andere helft wordt in de kas der Maatschappij gestort. Voorwaarden 1) De peletons bestaan uit 4 man, vol gens keus. 3) De partijen spelen aan 6 punten (voor den opzet raden). 5) Alle onvoorziene gevallen, zullen onwe- derroepelijk door de Commissie beslist wordea« HET BESTUUR. in 't Postje, Rijsselstraat, bewoond door Coulembier Henri. X' 100 fr. 2® 80 fr. 3® 60 fr. 4* 40 fr. en 6 prijzen van 10 fr. ieder, te verloten tusschen al de verliezende peletons. 2) De inschrijving (2 fr. per man) gesohiedt van af 14 1/2 uur na 17 uur, worden geen inschrijvingen meer aanvaard. 4) Bij naamafroeping, zal 5 minuten ver leend worden aan de afwezige spelers deze kunnen zich niet laten vervangen en het pele ton moet onvolledig optreden.

Het Ypersch nieuws (1929-1971) | 1931 | | pagina 5