T T
Valeur
exceptionnelle
performances
exceptionnelles
CESAR MOTTRIE
Cyr. et Rich. TALPE
TE KOOP
Le Royal Amer
et Ie Bitter Zigonn
Amateurs de BON TAB AC
demander dans
tous les déblts
la marque
Chausiée de Dickebuich, 277 - YPRES
Occasie en nieuwe POUTRELLEN
bij de Wed. Vandamme
44, Rij seist een weg, YPER Tel. 256.
et p
-Standard Coach Fr. 29.900 Master Coach Fr. 35.900 .Master Town Sedan Fr. 37-90*
Master de Luxe Sedan Fr. 39.900 (f. 0. h. Anvers)
ting van het onkruid.
Vroeger maaien, hetgeen een rijkere ver
houding van eiwitstof geeft.
Verhooging der gemiddelde opbrengsten
om 8.000 en 10.000 kg. hooi eerste snede per
ha. te bereiken. Ziedaar dus de voornaamste
oogst verzekerd. Het is nu noodzakelijk dat
de tweede snede, het nagras, 't zij dat het
gegraasd of gemaaid weze, ook verzekerd zij.
Mag dit nagras zich tevreden stellen met
den voorraad door de vorige bemesting gela
ten Dit hangt af van de hoeveelheid in
februari Maart toegepast. Indien men de
;groote dosis van iooo kg. per ha. gebruikt
heeft, zal het nagras genoegzaam bestand-
deelen vinden om een goede opbrengst te
bekomen.
Tegenwoordig, ongelukkiglijk, is men rede
lijk gierig in meststoffen voor de weiden, want
-men steunt zich op een vooroordeel der
gewoonte dat het volgende is De weide
brengt altijd op Hoe een overvloedig na
gras bekomen
De eenen, na het binnenbrengen van het
-hooi, gebruiken uitsluitend stifstof bevattende
t meststoffen, 't zij 200 tot 3oo kg. ammoniak
sulfaat. Dit gebruik heeft niet altijd goede uit
slagen gegeven, want men bekomt een nagras
dat waterachtig, prikkelend is en dat buikloop
en het verminderen van de melk veroorzaakt.
De anderen gebruiken de drie bestanddeelen
in kleine dosis en zij hebben gelijk 100 kg.
ammoniaksulfaat, 200 kg. super en 75 kg.
potassiumchloor of wat het best is eenige
honderden kg. van de zelfde formule als deze
in de lente gebruikt, 't zij 400 kg. der 5 8 7 P.
Na het toepassen van deze bemesting, eenige
dagen regen en het nagras groeit snel en laat
een lang grazen toe in den herfst.
Deze methode heeft door talrijke landbou
wers beproefd geweest en de beste aanbe*
veling is de volgende, die ons door een uit
muntenden landbouwer gegeven was Deze
methode van volledige meststoffen heeft mij
toegelaten zegde hij, jaarlijks i5 dagen
stalvoeding te besparen, vermits het herfst-
grazen niet alleenlijk uitmuntend, maar duur
zaam is Landbouwers, laat dus aan uwe
weiden toe van hunne opbrengsten in hooi en
nagras te verhoogen.
Am Hants on.
Prof. van Landbouw te Peruwelz.
de la fabrique de tabac nouvellement insta!"
lée avec du matériel moderne
alsook alle soorten van
Betonijzer Afsluitingstaken
Stekkerdraad - Gegalvaniseerde platos
ont toujour
stent les
all!
O»'
Vac- la Chevrolet S'arc'arl
Coach 1934 six cj ii.idres.
et vous ue pourrez
plus être satisfait par
aucune autre voiture
de même prix
Le modèle Standard convient particulièrement
a tous ceux qui ont besoin d'effectuer, pour leurs
affaires ou leur agrément de longs trajets a une
vitesse moyenne élevée, quoique avec une reelle
économie d'utilisation et d'entretien. N hésitez
pas a essayer cette voiture réellement remar-
quable. Constatez par vous-même la veritable
supériorité de la Chevrolet Standard, même com-
parée a des voitures d'un prix considérablement
plus fort. Un simple coup detéléphoneetnous vous
fe'ons une demonstration sans aucun engagement.
E modèle Chevrolet Standard 1934 met
-"-^les performances exceptionnelles et sürcs
de Chevrolet a la portée de tous. Equipce
du fameux moteur Chevrolet six cylindres a
soupapes en tête, d'une si grande économie
de fonctionnement, la Chevrolet Standard
est une révélation pour tous ceux qui apprc-
cient la souplesse, une vive accélération et
une sécurité absolue.
La Chevrolet Standard est offerte en
modèles a deux et a cinq places et il y a
plucieurs types de carrosseries convenant
soit pour les affaires, soit pour Pagrément.
Ces carrosseries magnifiquement dimension-
nées, munies du système de ventilation
Fisher, suivent parfaitement, en confort et
en style, la conception des modèles Master.
Tél. 149
Distributeur Officiel
30. Boulevard Malou
YPRES