T T Valeur exceptionnelle performances exceptionnelles CESAR MOTTRIE Cyr. et Rich. TALPE TE KOOP Le Royal Amer et Ie Bitter Zigonn Amateurs de BON TAB AC demander dans tous les déblts la marque Chausiée de Dickebuich, 277 - YPRES Occasie en nieuwe POUTRELLEN bij de Wed. Vandamme 44, Rij seist een weg, YPER Tel. 256. et p -Standard Coach Fr. 29.900 Master Coach Fr. 35.900 .Master Town Sedan Fr. 37-90* Master de Luxe Sedan Fr. 39.900 (f. 0. h. Anvers) ting van het onkruid. Vroeger maaien, hetgeen een rijkere ver houding van eiwitstof geeft. Verhooging der gemiddelde opbrengsten om 8.000 en 10.000 kg. hooi eerste snede per ha. te bereiken. Ziedaar dus de voornaamste oogst verzekerd. Het is nu noodzakelijk dat de tweede snede, het nagras, 't zij dat het gegraasd of gemaaid weze, ook verzekerd zij. Mag dit nagras zich tevreden stellen met den voorraad door de vorige bemesting gela ten Dit hangt af van de hoeveelheid in februari Maart toegepast. Indien men de ;groote dosis van iooo kg. per ha. gebruikt heeft, zal het nagras genoegzaam bestand- deelen vinden om een goede opbrengst te bekomen. Tegenwoordig, ongelukkiglijk, is men rede lijk gierig in meststoffen voor de weiden, want -men steunt zich op een vooroordeel der gewoonte dat het volgende is De weide brengt altijd op Hoe een overvloedig na gras bekomen De eenen, na het binnenbrengen van het -hooi, gebruiken uitsluitend stifstof bevattende t meststoffen, 't zij 200 tot 3oo kg. ammoniak sulfaat. Dit gebruik heeft niet altijd goede uit slagen gegeven, want men bekomt een nagras dat waterachtig, prikkelend is en dat buikloop en het verminderen van de melk veroorzaakt. De anderen gebruiken de drie bestanddeelen in kleine dosis en zij hebben gelijk 100 kg. ammoniaksulfaat, 200 kg. super en 75 kg. potassiumchloor of wat het best is eenige honderden kg. van de zelfde formule als deze in de lente gebruikt, 't zij 400 kg. der 5 8 7 P. Na het toepassen van deze bemesting, eenige dagen regen en het nagras groeit snel en laat een lang grazen toe in den herfst. Deze methode heeft door talrijke landbou wers beproefd geweest en de beste aanbe* veling is de volgende, die ons door een uit muntenden landbouwer gegeven was Deze methode van volledige meststoffen heeft mij toegelaten zegde hij, jaarlijks i5 dagen stalvoeding te besparen, vermits het herfst- grazen niet alleenlijk uitmuntend, maar duur zaam is Landbouwers, laat dus aan uwe weiden toe van hunne opbrengsten in hooi en nagras te verhoogen. Am Hants on. Prof. van Landbouw te Peruwelz. de la fabrique de tabac nouvellement insta!" lée avec du matériel moderne alsook alle soorten van Betonijzer Afsluitingstaken Stekkerdraad - Gegalvaniseerde platos ont toujour stent les all! O»' Vac- la Chevrolet S'arc'arl Coach 1934 six cj ii.idres. et vous ue pourrez plus être satisfait par aucune autre voiture de même prix Le modèle Standard convient particulièrement a tous ceux qui ont besoin d'effectuer, pour leurs affaires ou leur agrément de longs trajets a une vitesse moyenne élevée, quoique avec une reelle économie d'utilisation et d'entretien. N hésitez pas a essayer cette voiture réellement remar- quable. Constatez par vous-même la veritable supériorité de la Chevrolet Standard, même com- parée a des voitures d'un prix considérablement plus fort. Un simple coup detéléphoneetnous vous fe'ons une demonstration sans aucun engagement. E modèle Chevrolet Standard 1934 met -"-^les performances exceptionnelles et sürcs de Chevrolet a la portée de tous. Equipce du fameux moteur Chevrolet six cylindres a soupapes en tête, d'une si grande économie de fonctionnement, la Chevrolet Standard est une révélation pour tous ceux qui apprc- cient la souplesse, une vive accélération et une sécurité absolue. La Chevrolet Standard est offerte en modèles a deux et a cinq places et il y a plucieurs types de carrosseries convenant soit pour les affaires, soit pour Pagrément. Ces carrosseries magnifiquement dimension- nées, munies du système de ventilation Fisher, suivent parfaitement, en confort et en style, la conception des modèles Master. Tél. 149 Distributeur Officiel 30. Boulevard Malou YPRES

HISTORISCHE KRANTEN

Het Ypersch nieuws (1929-1971) | 1934 | | pagina 9