üégarain Juüiciaire Crédit Anversois| VAN LEDE SCHRIJFMACHIENEN HET YPERSCHE VOLK SPORT voor Ouderdomspensioen American Baby's powder DE NIEUWE AUTOS Ferdinand Waterbley-Riem BERICHT Zondag 29 April 1928 WYTSCHAETE. Vlieger verongelukt C. S. Y. WIELRIJDER Voetbal Club Eendracht Watou. G. DERYCKE, 18, Poperinghestraat, 18, YPER. - Tel. 250. Priesterlijke Benoemingen Onderhoud en opvoeding van gestrafte minderjarigen Openbare onderstand. STORTINGEN Dood van M. Ferdinand Vandaele BiMWHiwiMWi N.V. mmmmmm Dixmudestraat, 18, YPER Alle Bank- en Beursverhandelingen. Markipi'ijzen HET VERMAARD IN DE KINDERKORF Gezusters ROEDOLF Garage Devos Dewanckel, HORLOGEN JUWEELEN Boterstraat, 6, YPER Aannemer Georges T salion teYper Zaterdag laatst was de jonge vlieger Frans Tiberghein. van de vliegersschool van Wevelghen op beveldienst een tochtje gaan doen naar de frontstreek Tusscben Wytschaete en Meessen, door een onbe kende oorzaak, daalde hij plots neer met het ongelukkig gevolg dat zijn vliegtuig in stukken werd geslagen en erg gewond onder ziin motor werd uitgehaald. Hij werd daar een gesticht overgebracht waar hij nog den zelfden dag aan zijne wonden overleed. Die den match van Zondag morgen bij woonden, en hebben het voorzeker niet beklaagd niet om wille van de schitte rende zegepraal door onze jongens be haald, maar om wille van het schoon spel dat ze daar te zien kregen, niettegenstaan de de felle wind was de combinatie reeds geheel goed, en zonder iemand te noemen, mag er stout gezeid worden dat er in dit elftal elementen steken, die van grooten nut kunnen worden voor hunnen club... kunnen worden, zeg ik. Wel ja, want ze moeten daarvoor willen en w'hebben er ongelukkiglijk reedszooveel gezien.die, als ze eens eeneo schoonen match ge speeld hebben, vast gelooven dat ze niets meer bij te leeren hebben, en blijven blok ken in 11 Ie of IVe als ze maar niet heele- maal verdwijnen. 's Namiddags hadden we de nieuwge boren Club Eendracht van Watou op ons terrein. Een elftal bes'aande uit al kloek- gebouwdeen sterkgespierde mannen,allen met eenen wil bezield winnen, en waar lijk de onzen hadden het geheel lastig en gelukten er maar eens in hunne verdedi ging te verschalken, terwijl Watou in de laatste minuut den gelijkmaker kon bin nenzenden. Het spel was maar schaars IVe divisie waard, de wind was daar ook de groote oorzaak van. Zondag toekomende gaat ons eerste elftal naar Poperinghe, om daar zen laat- sten match van het seizoen te spelen dien uitgestelden match, waarover zooveel gesproken en geschreven werd. Kan het weder hem houden gelijk gisteren vandaag Donderdag, dan zal het daar kroppen van 't volk. 't En is, volgens ik hoor, niet noodig eenen oproep te maken aan de supporters, omdat ze hun elftal zouden vergezellen 't en zal toch niet overbodig zijn hen nog eens te vragen, kalm te blij ven, gelijk wat er gebeurd. Daar. en daar bijzonderlijk, moet gij u laten zien als ware supporters uwe eigen spelers aan- -moadigen, dat mag en dat moet maar 't is daarmee uit, noch redekavelen met het publiek, nog de be; lissingen van den scheidsrechter beknibbelen... daarvan en kan er absoluut niets goeds van komen. Aan de spelers hoeft gezeid, dat de uitslag Stade-Nieuwpoort, nog niet definitief is, die kan, hoe onwaarschijnlijk ook, nog veranderen. W'hadden er reeds overgele zen in sommige dagbladen, wel Nieuw- poort komt eene reklamatie in te dienen tegen Stade, dat is echt, waarover ze loopt is nog niet gekend. We moeten dan zoo veel te meer spelen om te winnen, en de beste lessen kunnen wij trekken uit het overwegen van het spel hier door Pope ringhe aan den dag gelegd op Paschen Zondag en Maandag. Speelt Poperinghe gelijk die twee dagen, en ze zullen, zoo niet beter, dan zult ge het lastig hebben maar haalt ge uw beste spel uit, dan kunt ge toch de overhand hebben, en de twee puntjes mee brengen. Om het seizoen te sluiten trekt ons eerste elftal Zondag en acht dagen naar Oyghem om te spelen tegen Iseghem F. C. voor brelokken. Volgens ik verno men heb, zal de supportersclub te dier gelegenheid een uitstapje organiseeren, wij zullen trachten in groot getal daar naar toe te trekken om eens eene goede en plezierige dag te beleven. OMEN. Zondag laatst was 't overal koers waar de klokke sloeg. Werk op de planken in overvloed vooralle rijders; daarbij 't weere sloeg mee en er wierd gereden aan rekord- tempo. Odile Taillieu, onzen nieuwen Yper- schen beroepsrenner zat in den internatio nalen Parijs-Tours (253 km.) die voorde 2e maal de overwinning zag van Denis Verscheuren, die dezelfde kleuren verde digd van Odile. Jammer genoeg dat deze zijn gedacht niet mocht doen, anders ging hij wat dichter komen dan zijn i2e plaats welke nochtans zeer schoon is, alswan- neer men rekening houdt van het fameus gemiddelde welk er noodig was om den afstand af te leggen die Parijs van Tours afscheidt. Immers, hij'was maar 1 minuut en 59 sekonden achter den eersten aange komen en wie weet had hij zijn gedacht mogen doen In tegenstrijd met het ver slag van Sportwereld, moest Odile niet lossen maar moest alleenlijk sommige renners mede trekken en andere beletten van bij te komen, maar ja, de gazetschrij vers kunnen ook niet alles zien en vervol gen. Daarom verdient gij nen warmen proficiat Odile, voor uwe schoone eere plaats wij mogen ons aan een schoonen uitslag verwachten voor Bordeaux-Parijs, waarin gij voorzeker vertrekker zult zijn. Onze Juniors zaten in Deerlijk in een koers van 122 km. Met 5y namen ze het vertrek. Gheskiere behaalde er eene schoone qe plaats, maar moest volgens mij de ie plaats zooniet de 2e plaats behaald heb ben. 't Is jammer genoeg Alfons dat gij te serieus zijt en niet meer uw gedacht doet, anders zoudt ge meer dan eens dich ter komen van den eersten. Gedenk u van 't spreekwoord Doe wel en ziet niet om» 't is te zeggen doet uwe goesting en hoort naar niemand anders binst den koers. In dien ge u in form voelt, probeert de kans met er van onder te trekken zooals u dat kan. ge zult zien en ondervinden hoever u die taktiek het zal brengen. Is ze u integendeel nadeelig, probeert de over winning te behalen op een manier die gij zelf moet trachten te ondervinden uwen sprint kennen ze reeds en uwe tegenstre vers weten genoeg dat gij nog al uit de voeten kunt, Zoo was het Zondag laatst toen gij sprintte naar eene premie en deze verover de met wel 5o meters voorop, waarom niet eens gewaagd er van onder te muizen? Wie weet of gij kwam alleen toe, ver mits de laatste ronde meer dan 12 minu ten noodig had om afgehold te worden en er meer dan een doefezat. Boertje en Coppens, die ook van de partij waren gaven op en vonden het den kelijk nog al rap 't zal voor een naasten keer zlin. Toekomende Zondag trekken ze alle drie op naar Dottignies, waar ze de ronde van Westvlaanderen betwisten. (125 km.) Deman trok naar Ardoye en viel plat op io km. van de aankomst, alswanneer hij met 5 andere de plaat gepoetst had. Desramault behaalde de 7* in Lange- mareken Corintje de 8e plaats op 60 km. (3q vertrekkers). In dezelfden koers bolde Velge in een gracht terwijl Buseyne en Verstraete opgaven. Dinsdag 1 Mei wordt een koers van 65 km. betwist voor beginnelingen, waaraan 700 fr. prijzen te verdienen zijn. De om loop bestaat juist als dezen welken laatst bereden wierd, buiten dat ze de Hond straat niet doorhollen maar de Rijke Clarenstraat en de St Jacobstraat doorrij den. De ronde moet 8 maal afgelegd wor den of 65 km. Talrijke premien zijn reeds in de handen der inrichters. De inschrijving heeft plaats in het lo kaal De Ontvoogding St Jacobstraat om i3ure, vanwaar er stcetgewijze zal gegaan worden met muziek tot aan Remi Vermeeren, Rijsselpoort, waar het ver trek zal gegeven worden. Aankomst in de St Jacobstraat aan het lokaal De Ont voogding Bericht aan de Sportmannen. Ieder Zondag, vanaf 5 ure, zullen de uitslagen der bijzonderste baankoersen aangekondigd worden bij Odile Taillieu, coureur, Vischmarkt, alsook in 't lokaal der Ypersche Wielrijdersclub, bij Jos. De Beer, Café Sportwereld, Statiestraat. Ypersche Sportliefhebbers, maakt u lid of eerelid der Ypersche Wielrijdersclub, uwen steun zal onze Ypersche renners ten goede komen en aanmoedigen. Ypersche Wielrijdersclub. Ons uitstapje naar Yper is ons uiterst aangenaam geweest. Alhoewel het weertje niet al te best was, is het spel goed van stapel geloopen De uitslag was 1 1. Wij mogen hem terecht schitterend noem en immers, indien wij een kijkje nemen in 't verleden, dan moeten wij bestatigen dat wij reeds een goed stapje vooruitgedaan hebben, vergeleken bij onze eerste ont moeting 63. Nu ja, verbeteren geeft moed, en zoo komen wij stilaan gereed voor toekomend jaar. Ons 2B elftal dat tegen Poperinghe speelde heeft ook een zeer bevredigend resultaat gemaakt 3 4. Zoo krijgen wij ook flinke mannen in ons 2e, gereed om toekomend jaar in de bres te springen daar waar 't noodig zijn zal. CRICK. Nous Albkrt, Roi des Beiges, a tous pré sents et a venir, faisons savoir Que le Tribunal Civil de Première Instan cej~séant a Ypres, Première Chambre, a ren du, le jugement suivant, transcrit après les qualités dont la teneur snit En cause 1) VANAERDE Leox, Juge au Tribunal de Première Instance d'Ypres 2) BOONE Berthe, sans profession; 3) STRUYE Félix, propriétaire; 4) MASSCHELEIN Alphonse, brasseur 5) OMMESLAGH Raymond, pro priétaire 6) BOUQUET Remi, propriétaire, tous domiciliésa Ypres, agissont tant'en leur 110m personnel, qu'en (qualité) leur qualité, pour le premier, de Président, pour les cinq autres, de membres de la Commission de 1'Assistance Publique de la Yille d'Ypres, élisant domicile en l'étude de Maitre Joseph Van der Merscli, avocat-avoué. domicilié et demeurant a Ypres, rue de Stuers. No 8, par- tie demanderesse par MaitreVanderMersch. avoué, plaidant le même. Contre 1) MISSIAEN Edgard, Membre 'de la Chambre des Représentants, rédacteur du journal e De Werkman domicilié et demeu rant a Ypres, Ouartier de Commerce, défen- deur par Maitre Waterblée, avoué. plaidant Maitre D'Asseler, avocat prés la Cour d'Ap pel de Gand 2) La Société Coopérative De Ontwikke ling éditrice du journal De Werkman dont le siège social est établi a Ypres, rue Saint Jacques, défenderesse défaillante. Qualités. Les demandeurs ont. par exploit de' Mr Georges Tahon, huissier a Ypres, rue Capron, en date du douze Aoüt 1900 vingt- sepi. fait donner assignation aux défendeurs a comparaitre dans le délai de la loi. étant de huitaine franche après vacations, soit le .\ler- credi vingt et-un Septembre 1900 vingt-sept. dès dix heures du matin devant le Tribunal Civil de Première Instance d'Ypres, siégeant au Local ordinaire de ses audiances, caserne d'infanterie, rue de la Bouche a Ypres, pour voir déclarer calomnieux, diffamatoires et en tous cas dommageables pour les demandeurs. les articles parus et imprimés dans le journal De Werkman le 27 Février, le r3 Mars et le 24 Juillet 1927 par les défendeurs. Entendre autoriserceux-ci a publier durant trois semaines consécutives le jugement a in ter venir. précédé des mots en caractère 4 ras Réparation Judiciaire» dans le journal De Werkman et dans deux autres jour- nau\ hebdom ïdaires au choix des deman deurs ce aux frais des défendeurs, lesquels frais seront récupérables sur la simple pro duction des quittances des imprimeurs ou éditeurs présentées par les demandeurs. S'entendre comdamner lesassignés a payer a chacun des demandeurs une somme de un franc a litre de dommages-intérêts et aux dé- pens de l'instance. Entendre déclarer le jugement a intervener exécutoire par provision nonobstant tous re- cours et sans caution. Action évaluée pour la compétence et le ressort a plus de deux mille cinq cents francs. Maitre P. Waterblée. déclare se constituer pour les défendeurs par acte d'avoué a avoué signifié suivant exploit de l'huissier audien- cier Yancappel en date du dix-neuf Septem bre 1900 vingt-sept. La cause introduite a l'audience de la première chambre de ce Tribunal le vingt-et- un Septembre 1900 vingt-sept, a été mainte- nue a cette Chambre Par acte d'avoué a avoué et suivant exploit de l'huissier audiencier Van Cappel. en date du 29 Septembre 1900 vingt sept, Maitre P. Waterblée, pour le défendeur Missiaen, a fait signifier aux demandeurs des conclusions dont les termes sonttenus ici pour reproduits, tendantes a dire la demande en tant qu'elle est dirigée contre le défendeur Missiaen. ni recevable, ni fondé. Par acte d'avoué a avoué et suivant exploit de l'huissier audiencier Tahon en date du huit Novembre 1900 vingt sept. Maitre Jos Van der Mersch pour les demandeurs, a fait signi fier a Maitre P. Waterblée pour la défende resse De Ontwikkeling des conclusions dont les termes sont tenus ici pour reproduits sommant son confrère de conclure a l'audien ce du neuf Novembre 1900 vingt sept, le pré venant qu'a défaut d'obtempèrer a cette som- mation, il sera demandé au Tribunal un jugement par défaut faute de conclure. A cette audience Maitre Jos. Van der Mersch pour les detnandeurs, requit défaut contre la défenderesse De Ontwikkeling faute de conclure et sollicita du Tribunal, pour le profit l'allocation de ses fins introduc- tives d'instance. Sur quoi le Tribunal a rendu le jugement suivant. Jugement. Maitre Van der Mersch, avoué, au norn de la partie demanderesse. donne lecture de conclusions rédigées sur timbre de deux francs cinquante centimes et signifiées a Maitre Waterblée, avoué de la Société défen deresse De Ontwikkeling par exploit enregistré du ministère de l'huissier Tahon d'Ypres, en date du "huit Novembre mil neuf cent vingt sept. Ces conclusions sont conpues commo snit Attendu que la défenderesse De Ontwik keling »'bien qu'ayant constitué avoué, n'a pas conclu Maitre Van der Mersch, somme son confrère Maitre Waterblée, de conclure a l'audience du neuf Novembre, le prévcnant qu'a défaut d'obtempèrer a cette sommation, il sera demandé au Tribunal un jugement par défaut de conclure. Maitre Waterbléè, avoué, primitivement constitué pour la société défenderesse De Ontwikkelingdéclare être sans innstruc- tions. Le Tribunal, oui la partie demanderesse, en ses conclusions, déclare les débats clos quant a Taction dirigée contre la société dé fenderesse De Ontwikkeling» et après avoir entendu l'avis de Monsieur De Poortere,Pro cureur du Roi, pröiTonce le jugertient suivant: Vu Texploit d'assignation devant ce Tribu nal, en date du douze Aoüt mil neuf cent vingt sept enregistré Vu les autres pièces du procés Oui Maitre Van der Mersch, avoué,au nom de la partie demanderesse, en' ses conclu sions Entendu Monsieur De Poortere, Procu reur du Roi en son avis Attendu que Maitre Waterblée, avoué, pri mitivement constitué pour la Société defen- deresse De Ontwikkeling a déclaré être sans instructions Attendu que les conclusions de la partie de manderesse adviennent justes et bien véri- fiés, qu'il échet dès lors de faire droit a la demande en tant que dirigée contre la société défenderesse susdite. POUR CES MOTIFS, Le Tribunal, de l'avis conlormes de Mon sieur De Poortere, Procureur de Roi. décerne défaut contre Maitre Waterblée, avoué et contre sa partie la société défende resse De Ontwikkeling et pour le profit autorise les demandeurs a publier durant trois semaines consécutive le jugement inter- venu, précédé des mots en caractères gras Réparation J udiciaire dans le journal De Werkman et dans deux autres journaux hebdomadaires, au choix des demandeurs, ce aux frais de lasociété défenderesse,les quels frais seront récupérables sur la simple pro duction des quittanèes des imprimeurs ou éditeurs présentées par les demandeurs Condamme la société défenderesse a payer a chacun des demandeurs, une somme de un franc, a titres de dommages intéréts et a la moitié des dépens jusqu'ici exposés, lesquels dépens, non compris les frais d'expéditions. de signification et de mise a exécution du présent jugement s'élèvent a la somme de deux cent quarante huit francs soixantes centimes. Réserve le surplus des dépenses. Déclare le présent jugement exécutoire par provision nonobstant tout recours et sans caution. Disjoint Taction en tant que dirigée contre le défendeur Missiaen et remet celle ci au vingt trois Novembre prochain pour être conclu par la partie demanderesse. Ainsi jugéét pronöncé en audience publi que civile du Tribunal de Première Instance d'Ypres, Première Chambre le neufNovem bre mil neuf cent vingt sept. Présents Messieurs Hans, Président; Mat ton, Juge; Berghman Germain, Juge sup- pléant par empèchement légitime de juges; De Poortere. Procureur du RoiDehem, Greffier. (signé) F. Hans Maurice Dehem. Mandons et ordonnons a tous huissiers a ce requis de mettre le présent jugement a exécution. A nos Procureurs généraux et a nos Procureurs prés les Tribunaux, de Pre mière Instance, d'y tenir la main et a tous Commandants et Officiers de la force publi que d'y prêter main-forte, lorqu'ils en seront légalement requis. En foi de quoi le présent jugement a été signé et scellé du sceau du Tribunal Pour expédition conforme délivréea Maitre Jos. Van der Mersch. Le Greffier en Chef du Tribunal. CH. PI EN. Enregistré quatre roles sans renvois a Ypres. le vingt quatre Mars 1900 vingt huit. vol. i56, fol. 67, case 20. Recu: Septante sept francs cinquante centimes. Le Receveur. BENOOT. Eenige verkooper van L( A PPfTI t Groote keus het goed gekende merk ixHir LL van occasiemachienen. Duplicateurs - Alle benoodigheden: Linten, papier, carbone,stencils, inkt, enz. Verwisselingen. - Alle herstelling van gelijk welke machienen. Bisdom Brugge zijn Pastor benoemd te Woumen E. H. Delmaet, pastor te Staceghem;te Leffinghe E. H. Delaere, onderpastor te Moeskroen te Crombeke E. H. Kinoo, pastor te Hertsberghete .Marcke E. H. Van Overschelde, pastor te Waernaerde; te Hertsberghe E. H. Sur- mont, pastoor te Vladsloo; te Staeceghem E. H. Delodder, onderpastor te Wevel- ghemte Waermaerde E. H. Van de Weghe, onderpastor op St-Rochus te Kortrijk te Vladsloo E. H. Ronse, on derpastor te Ruysselede. Abonneert u op Volgens de wet van i5-24 April 11. zijn voormelde kosten ten laste der kinderen of van die ze moeten onder houden, indien zij in staat zijn te beta len,en ten laste van den Staat indien zij onvermogend zijn. Nochtans zijn de kosten onderhoud in landloopers- en bedelaarsgestich ten, voor de helft, ten laste van den staat, en voor de andere helft ten laste der gemeenten, waar de minderjarige hunne onderstandswoonst hebben. Bij Kon. besluit van 6-24 April 11. is nietig verklaard een besluit van den openbaren onderstand van Rupel- monde van 22 A. 1927, waarbij het verleenen van allen onderstand ten huize aan behoeftigen wierd ge schorst, uitgenomen in bijzonder be- lingwekkende gevallen, waarin niet anders kan gehandeld worden ivoor- meld besluit wierd genomen wegens gebrek aan geld. Des ondanks, dat besluit werd nie tig verklaard omdat de Gemeenten door de wetten van 27 Nov. 1891 en 10 Maart igz5 verplicht zijn den 1(00- digen steun te geven aan de behoefti- g -n die op hun grondgebied wonen. Vele Vlaamsche menschen verzuimen tot nog toe de stortingen te doen, voorge schreven bij de wet van 10 December 1924, betreffende de voorwaarden tot regeling der ouderdomspensioenen. Nog wordt aan die menschen toegelaten de noodige stortingen te doen in 1928. Derhalve maken wij de belanghebbenden attent op de groote noodzakelijkheid zich met de wet, in orde te stellen. Inlichtingen zijn te bekomen bij den Heer .1. Velein, Cercle Catholique, ofwel op liet secretariaat der Christere Werk lieden organisatie, St Jacobstraat 3o, alle dagen van 2 u. tot 4 ys M. Ferdinand Vandaele. den 5 Maart [848 t'Yper geboren uit eene oude geërde Ypersche familie, advokaat sedert 1872," stadssecretaris van 5 Febr. 1876 tot 23 Dec. 1882, gemeen teraadsheer van 1 Jan. i885 tot 3i Dec 1890, onderzoeksrechter bij de Rechtbank van in aanleg van 1884 tot zijn zeventigjarigen ouderdom in 1918, dienstdoende voorzitter der zelf de Rechtbank van 1916 tot 1918, na het overlijden van L. Biebuyck, over leed t'Yper den 21 April 1928, na eenigemaandener zijn heropgebouwd huis te hebben kunnen bewonen. NI. Hans, Voorzitter der Rechtbank, NI. Depoortere, Prokureur des Konings, en NI. Butaye, advokaat te Yper, brach ten ter openbare zitting der Recht bank van 25 April 1928, beurtelings eene welverdiende hulde aan de deugden en de verdiensten van den dierbaren overledene, die, vol eer en plichtbesef, recht en rechtveerdigheid betrachtte, en van iedereen eerbied voor 's lands wetten vereischte. Als een vader, die een lid zijner familie verliest en diep betreurt, verklaarde de heer Voorzitter der Rechtbank, na de uitgesproken lijk- en lofredenen, de zitting tot teeken van rouw te hef fen. De plechtige uitvaart had den 25 April plaats in St Maartenskerk en wierd talrijk bijgewoond. Het Ypersche Volk brengt op zijne beurt de hulde van zijneneerbied aan den verdienstelijken overledene en biedt zijne bedroefde familie zijne diepe deelnening in hare droefheid en gebeden. BURGERSTAND VAN YPER, van 19 tot 26 April 1928. Geboorten.— Flerackers Jacqueline, Xeer- str. Platteeuw Maurice, Lange Meersch- str.— Gryson Jerome, Zonnet ekestw Knop Denise, Meenenstw. Hoorens Pierre, Dix- mudestr. Dossaer JacqueIine,Capucieneslr. Thoor Julien. ABCstr. - Turcq Jules. Hoornwerk. Vanderghote Benedicta, Kor te Meerschstr Degryse Regina, Zonnebe- kestw. Lamote Marie Louise. Hondstr. Masschelein Charles. Boterstr. - Eerdekens Julien, Rijsselstr. Verleure Alice, Dixmu- desteenweg. Overlijdens. Labaere Leonie, 73j wed. v. Degroote Alfons, Wenninckstr. Van daele Ferdinand, SO j., eere-onderzoeksrech- ter bij den rechtbank van eersten aanleg, echtg. v. Cordonnier Alice, Dixmudestr. Verkernpynck Elisa, 63 j kloosterzuster, Meenenstw.— Meerland Celine, 73 jongeh-, Surmontstr. Messiaen Arthur, 02 jher bergier, echtg v. Depuydt Maria, Ivaai-west. Huwelijken Blieck Leon, zinkwerker en Masschelein Adonie, naaister te Y'per. Lignel Henri, mekaniekwerker en Dethoor Gabrielle, z. b. te Yper. Stad WERVICK. Geboorten. Compernolle Achille, sectie G, 10. Declercq Richard, sectie F, 174. Compernolle Georges, sectie E, 189.— Adam Rudolf, Pigeons, 10. Nuyten Roger, sectie E, 79. Broucke Georgette Madeleinestr., 84. - Casier Henri, sectie B, 183. Overlijdens. Bonnez Victor, 75 j., Steenachepl., 98 Masschelein Sylvie. 82j., Madeleine, 19. Gilles Hermelme. 31 j., Steenachepl., 28. Ligiez Adeline, 55 j Academiestr., 0 Stamper Noel, 3 m., Oost, 61. Debrock Jules, 76 j., Steenachepl, 20. Huwelijken. Leroy Arsène, 20 j. v Mee- nen en Knockaert Maria, 28 j. v. Wervick. Koopman Marcel. 23 j v Wervick-Zuid en Lacroix Bertha, 20 j. v. Wervick. YPER 21 April. Tarwe 192 Koolz. 455 Klaverzaad 2300, Rogge 181, Boekweit 235; Haver 192, Gerste 194, Erwten 430, Bloem 2e2, Maïs 190, Paardeboonen 223, Gruis 132; Zemelen 148, Lijnzaadmcel 212, Lijnzaad koeken 206, Aardappelen 50, Voedergerste 175 176 fr de 100 kilos, Boter 26 29, Eieren, 0.73, Zuig.-erkeas 10 tot 18) fr. het hoofd. fi.50 fr de kilo onmisbaar voor de kleine kinders en door de geneesheeren aanbevolen, is alleen ver krijgbaar Rijsselstraat, 21, YPER. THE UNJVIRSA,!, C.&® modellen 1928, It HP, verbruiken 7 tot 8 liters per 100 kim. Voor alle inlichtingen zich wenden Tel 55 Meenenpoort YPER. Tel 55. De schoonste keus. De genadigste prijzen. van Openbare en private werken Telefoon 125 De Haernestraat, 15, YPER. Studie van den Deurwaarder Jules Capronstr., Nr 11. De verkooping van Houtwaren en Alaam, te Gheluvelt, welke aangekon digd was op Zondag 15 April heeft geen plaats gehad, en zal dus geschieden op om I uur bij de herberg De Tivoli te Gheluvelt. I fe -

Het Ypersche Volk (1910-1915, 1927-32) | 1928 | | pagina 3