5"T"5' V E T E ANNONCES. HOFSTEDE EN LANDEN, 6-E-i. DEPOT Des Préparations AsTi-SirHiuriQue par le doc teur Giraudeau de SainL-Gervais Chez M1 Fri- soii, rue de dixmude. 6-D.-1. SCHOOXE PATIUJIOXIEELE Gelegen in Zonnebeke Langhemarck en Pas- schendaeleopcnbaerlyk te Koopen binnen de stad Yper. Eersten Koop. Alvooren de holplaets met de gebouwcn weidemeersch en zaeylandcn al aen malkanderen, te zanten groot 3 bunders ig roeden 4? ellen, gelegen in Zonnebeke, palende van oosten de bekevan zuiden den volgenden koop, nog zuyd en van westen 'l land van M. don advocact Carpenlier, nog west den vyfden koop, van noorden 't land van d'heer Dumortier t'Yper tn den zesden koop. Staet op 5,8oo francs. Tweeden Koop. Een stukske zaeyland groot 47 roeden 20 ellenpalende van oosten aen de beke, van zuiden het volgende, van westen M. Carpentier, nog west, noord en oost den eersten koop. Staet op 700 francs. Derden Koop. Twee bunders gg roeden 40 ellen zaeyland, strekkende oost en w est, bappende aen bcide einden palende van oosten aen de beke, nog oost, zuyd en west het goed van M. Carpen tier nog west den armdisch van Zonnebeke, van noorden M. Carpentier, en den voorgaenden koop. Staet op 4,000 francs. Vierden Koop. -r Acht-en-veertig roeden go ellen, bestaende in meersch, zaeyland en singel palende van oosten aen de beke daer over den dertienden koopvan westen en noorden M. Carpentier. Staet op 65o francs. Deze vier Koopen zyn gelegen in Zonnebeke Vyfden Koop. Een lang smal stuk zaeyland, groot 61 roeden 5o ellen, palende van oosten den eersten koop, van zuyden M. Carpentier, van westen de straet loopende van de groote Rousse— Uer-straet naer Zonnebeke,en van noorden d'heer Dumortier t'Yper. Staet op goo francs. Zesden Koop. Twee bunders 4 roeden be staende in twee stukken zaeyland met meersch daer tusschen en aen het einde, palende van oosten de beke, van zuyden den eersten koop, van westen d'heer Dumortier, nog west en noord de kinders de Langhe en Moreel. Staet op 3,700 francs. Deze twee Koopen zyn gelegen in Langhe rnarck. Zevensten Koop. Een stukske zaeyland met «en meerselken ten noord-west hoeke, te zamen groot 5i roeden 60 ellen palende van oosten den volgenden koop van zuiden Pieter Donck van westen de bekedaer over den eersten en zesden koop, en van noorden de weduwe en kimleren Elias Paret. Staet op 800 francs Achtsten Koop. Een bunder 81 roeden 10 ellen, bestaende in drie stuksken zaeyland met meersch daer tusschen, uitschietende westwaert, palende van oosten aen het land van sieur Forche te Passchendaeleaen de hofstede van gezegden Paret, aen den volgenden koop en aen sieur Pieter Donck, van zuiden aen den io" koop en aen sieur Donck, van westen aen den voorgaenden koop, nog west en van noorden aen de hofstede van d'heer Syoen-Stcen. Staet op 3,2io francs. Negensten Koop. 67 roeden 4o ellen zaey land palende van oostenzuiden en westen sieur Donck, nog west den voorgaenden koop, en van noorden gezegden Paret. Staet op goo francs. Tiensten Koop. Een lang happende stuk zaeyland groot 70 roeden go ellen palende van oosten en Van zuiden het landen van sieur Pieter Donck, nog zuid den volgenden koop, west de Beke, daer over den iD koop en van noorden gezegden sieur Donck en den 8" koop. Staet op 1,000 francs. Efsten Koop. Een stuk zaeylandgroot 1 bunder 40 roedeu 20 ellen palende van oosten en zuiden sieur Donck, van westen het bosselken van M. Carpentier, sieur Forche en een hoekske aen de beke en van noorden den voorgaenden koop. Staet op 2,200 francs. Tivaelfsten Koop. Een stuk zaeyland, groot 75 roeden go ellen palende van oosten aen de hofplaets van sieur Donck, van zuiden den vol genden koop, van westen de beke en van norden met een kapken aen het bosselken van M. Carpen tier en voorders aen het land van sieur Donck. Staet op 1,200 francs. Dertienden Koop. 78 roeden go ellen Zaey land en Boschpalendende van oosten sieur Donck, nog oost zuid en west M. Carpentier, nog van westen aen de beke en van noorden aen den voorgaenden koop. Staet op 1,200 francs. Deze zeven Koopen zyn gelegen in Passchen daele. Masse Koopen 1,2,5,5,6,7,8, 10, en n. Staet op a355o francs. De dertien voorenstaende koopen zyn uitma- kende eene Hofstede, in het geheele groot 16 bun ders 46 roeden 22 ellen in pagte gebruykt door sieur Goudezeunevoor 5, 6, g of 12 jaren ten keuze van den pagteringegaen iu october 1821, ten pryze van g6o francs by jare boven de con- tributien. De geheele Hofstede staet op 27490 francs. Den Instel zal gebeuren zaterdag 16 augusty i854, en den Overslag zaterdag 6 september daer na, t'elkens ten drie uren precies na middag, in de hotelrie het Gouden Hoofd, Ryssel-straet t'Yper, op gewin van Instel- en Verhoog-pen- nmgen en andere voorwaerden, rustende ten kantore van den Notaris RENTY t'Yper, Lente- marktn° 26. Nota: Het Hofstedekengroot 4 bunders 2g roeden 21 ellen, gebruykt door Joseph Carrein, gelegen in Passchendaele by 's Gravenstafel tusschen de voorenstaeude hofstede en de groote Rousselaer-straeteis te koopen uit'er hand, by den zelven Notaris RENTY. Elk zegge het voord. PAR COUPONS D'ACTIONS DE 2 F» 5a C». Dune belle MAISON avec Écuries, Remises GlacièreCour et Jardin de deux arpents dont partie est dessiné l'Anglaise et l'au tre partie Fruitier et Potager, située Beau- Grenelle, rue Violet, N° 11, (Banlieue de Paris J d'une valeur de 220,000 francs. En outre de la Maison il y a 8,100 primes de 5o francs chaque et go de mille francs ce qui fait avec la valeur de la Maison une somme to tale de 715,000 fr. gagner. Cette Maison bâtie en 1825 et 1826, est d'une construction des plus modernes, elle consiste en un étage Souterrain très-clair, un rez-de-chaus sée peu élevé au-dessus du sol, un ier et un 2™* étages formant ensemble 42 pièces parquetées, décorées et ornées. Dans une cour séparée du jardin, il y a deux pavillons la hollandaise, contenant, chacun une écurie pour quatre chevaux, une sellerie, une remise pour deux voitures, une chambre de cocher et un grenier fourrage; dans cette cour il y a une pompe qui donne de l'eau tout le rez-de-chaussée et la partie souterraine de la Maison. On entre dans cette Maison par une belle Grille en fer droite et gauche se trouvent deux pa villons, l'un sert de logement au jardinier con cierge et l'autre d'orangerie. Cette Maison en grande partie couverte en plomb avec un belveder, située presqu'au fond du jardin dans un site des plus agréable est d'une habitation des plus commodes attendu que le service y est d'une grande facilité. Les titres de propriété sont déposés chez maître Dbshaïes notaire Paris Quai de l'école N° 8 On peut tous les jours visiter la Maison. Le Propriétaire de cet Immeuble le met en Vente par coupons d'actions de 2 fr. 5o c. aux conditions suivantes: i° Il y aura go sériés, go actions et go coupons ar chaque action. Trois tirages de la loterie de arisdétermineront les trois numéros du bil let gagnant la propriété. 2. Le premier numéro sortant an tirage du 5 décembre 1834, indiquera la série d'actions ga gnantes. Les porteurs de billet de cette serie, au ront droit aune prime de 5o francs. 3. Le premier numéro sortant au tirage du i5 décembre 1854, indiquera l'action de la serie gagnante. Les porteurs de cette action, auront droit une prime de 1,000 francs. 4- Le premier numéro sortant au tirage du i5 janvier i835, indiquera le coupon de l'action agnante, auquel sera adjugé la maison avec ses épendances. 5. Le porteur du coupon gagnant, sera immé diatement et sans frais d'enregistrement d'acte notarié, etc* mis en possession de l'immeuble franc et libre d'hypothéqué, et recevra en outre i,5oo fr. pour les deux primes auxquelles il a droit. 6. Les actions détachées d'une souche talon porteront la signature de vendeur. 7. Le tirage aura lieu sans aucune remise, quelque soit le nombre des billets placés. 8. Les personnes ayant droit aux primes vou dront bien s'adresser nos correspondants et leur remettre la note des trois numéros de leur billet afin d'examiner les gains auxquelles elles ont droit. g. Les personnes qui prendront cinq billets en auront un fixième gratis. Il n'est personne qui ne puisse apprécier les avantages de l'opération que nous proposons par la modicité du prix des billets. LES ACTIONS SE VENDENT AV BUREAU DE CETTE FEUILLE. Y près. Imprimerie de la Veuve Gam»a*t-Moiii*b grand'-placevis-à-vis la grand'-garde.

Le Propagateur (1818-1871) | 1834 | | pagina 4