BIENS-RURAUX IIOFSTEDEREN, AVIS. De negen koopen met het partyken Meersch staen le zarnen 54,776 Jr. 3 dBureau de éBienfauance dSocnujaevd en Bpaey lcviidf LANGEMARCK. Thourout naer Rousselaere, langs het Slynger- straetjen, ten gebruyke van den mede eygenaer Léo Allerneerschy en van ecn partyken Meerscb, gelegen te Lichtervelde by de beke, aen Jacques- Antone Logghensgroot 4 aren 5o centiaren of 29 brugsche rocden. Deze Verkooping geschied door het ministerie van den Netaris 1) 11 II Y C K X te Tbouroat residercnde. 48. - t. Elk zegge het voord. SCHOONE OPENBAER TE VEXK00PEN TOT POLLIIVCIIOVE. DONDERDAG 7e0 Eebruary i83g, zal gebeuren den Instel en DONDERDAG 21" der zelve niacnil, zal gebeuren den Overslagt'elkens ten twee ueren naermiddag, in de berberg bewoond door sieur de Bruyne tôt Pollinchove, in de dorpplaets, van eene Hofstede, groot 7 hec tares qi ares 20 centiares of 18 gemeten 22 roedcn j, gelegen in de gemeente van Pollincbovc, verre oost van de Kerke, gebruykt door den mede-verkooper sieur Franciscus de Rave, met regt aen de xaeylanden tôt het scheiren den ougst in den jaere 1845, aen de weylanden tôt 1 No\embcr zelve jaer en aen de buyzingen tôt eersten Mey 1844, aen den prys van 5o5 francs 66 centimes Wy jaere boven de publyke lasten en het onderhoud der huyzingen van aile rwaere en kleene herstellingenverdeeld in de 4 volgende koopen, met reserve van verzamcling. Eersten Koop. De bofplaets met aile de gebauwen, mitsgaders boomgaerd, en ecn perceel zaeyland van oosten, te zamen groot 2 hectares 65 ares 69 centiares of 6 gemeten 7 roeden onbegrepen een perceelke zaeyland die toebe- boord aen de kerkfabrick van Looliggende op de westzyde van het zaeyland, palende noord naer den oosten, van oosten en van zuyden de landen toebehoorende joufvrauvv de wi du we van den Bogaerde tôt Ypre, van westen zaeyland toebehoorende M. Delmotte en Zuster tôt Ypre, en noord naer den oosten den Groenendyk. Den kooper zal moeten betaelen over de boomen 186 Jrancs. Ingesteld 5,4°o francs. Tiveeden Koop. Een perceel zaeyland groot 1 hectare 62 ares 85 centiares of 3 gemeten 216 roeden palende oost weyde van de weduwe Joannes Dehouck en andere, zuyd, zaeyland mevrauw de Joigny de Pamele tôt Doornyk, west zaeyland M. Beke-Beke tôt Ypre, en noord zaeyland van de zelve weduwe Dehouck. Den kooper zal moeten betaelen over de toeerde der boomen 36 Jrancs. Ingesteld 3,200 francs. Derden Koop. Eene weyde genaerad de Bokweyde, happende op de oostzydegroot 2 hectares 28 ares 66 centiares of 5 gemeten 67 roeden palende oost de hofstede en boomgaerd van de weduwe Dehouck, zuyd den Groenendyk, west weyde erfgcnamen de Crombrugge-de Keerle, tôt Gend, en noord zaeyland mevrauw de Joig/iy de Pamele. Den kooper zal moeten betaelen over de weerde der boomen 9 Jrancs. Ingesteld 6,000 francs. V,terden en les/en Koop. Een perceel zaeyland groot 1 hectare 56 ares of 5 gemeten 5a roeden palende oost weyde van de Heeren Reyphins, zuyd aen Veurne-aïubachtsten-dyk, west weyde M. de Stuers tôt Yprr, en noord die van sieur Jacobus Neuville tôt Ypre. Ingesteld a,200 ttancs. Ingesteld by verzaraeling 17,100 francs. De voorwaerden van deze Verkooping met de bewyzen van eygendom van de te verkoopen Gocderen, berusten ter inzage van de gegadigde, ten kantoore van den Notaris FLOOlt lot Loo. 49- LOCATION PUBLIQUE 01 QUELQUES appartenant au DB (GoanïïEMii&ïïisiBa Pour le terme de neuj années consécutives qui courront partir des époques ci-après indiquées. Le Public est prévenu que le Lundi 25 Février i83g, 3 heures de relevée chez le sieur Dcs- camps, aubergiste Comines-Belgique, enseigne du Chat, MM. les présidons et membres dudil bureau feront procéder la Location des Biens repris aux texte ci-après plus amplement dé- t1J lés COMINES-DELGIQUE. Art. 1". 54 ares 17 centiares (6 c. 80 v.) de terre en labour occupée par Lievin Dubois. SUCCURSALE DE TENBRIELEN. Art. 2. Un lieu manoir et 70 ares 99 centiares 8 c. o3 v. de fonds, verger et terres occupé par Philippe Vandelannoitte. Entrée en occupation de ces biens au pre mier Octobre r83g. Art. 3. 62 ares 2 centiares 7 c. 02 v. de terre en labouroccupée par les enfants Ignace Lecointre. Art. 4- Une petite ferme et 2 hectares 81 ares 90 centiares (32 c. de fondsverger et terres, occupée par Jean-Baptiste Leclercq. Art. 5. 64 ares 70 centiares 7 c. 20 v. de terre en labour occupée par Pierre-François Calle. HOUTHEM. Art. 6. Une ferme et 5 hectares 67 ares 46 centiares (4 bonniers 4 c. 20 v. de verger, prairies et terres, occupée par le sieur Jean- Baptiste Sisc-Descamps. Entrée en occupation des articles 3, 4, 5 et 6, au premier Octobre 1840. Tout adjudicataire dont la solvabilité sera douteuse, devra fournir au moment même de l'adjudication, cautionnement immeuble, si son fermage annuel payer excède la somme de r5o francs, défaut, ce cautionnement pourra être fourni par sa caution. Il ne présentera que caution personnelle et reconnue solvable si son fermage est inférieur h la somme sus-limitée. Le Notaire COURTENS, chargé de cette Lo cation, est dépositaire du cahier des charges qui y a rapport. Les amateurs peuvent en prendre connaissance. 45. - 1. By L. VAN UXEM-DE HAENEagent der grondeygenaers-Kas, in de Hondstraet, n° 109, binnen Ypre, is'er geld in leening te bekomen by groote of kleyne sommeil aen 4 °/o» 46. - 1. Le Notaire FLOOR Loo, procédera le 25 Février »83g, une heure de relevée, au cabaret occupé par le sieur de Lanoeye, Crombeke, la vente publique de la coupe des Bois Taillis et Baliveaux en tous d'exploitation en i85g, appartenante au bureau de bienfaisance et la fabrique de l'église de la commune de Crombeke. Ledit Notaire FLOOR procédera le 25 Février i85g, une heure de relevée, au cabaret occupé pir'le sieur Fossaert en la commune de West- vleteren, la vente publique de la coupe des Bois Taillis et Baliveaux en tous d'exploitation en i83g, appartenante au bureau de bienfaisance et la fabrique de l'église de ladite commune de Westvleteren. 47* T* alderbeste patrimonieel gelegen tz L N (i E n A U C R, Met het houden van twee zittingen, waer af de eerste zal dienen tôt den INSTEL, Maendag 18 n February i83g, ten 3 uren na-middag ter berberg gcnaemd St-Joris-Hof bewoond door Philippe Delvoyeter plaets van Lange- marck, en de tweede tôt den OVERSLAG, Maen dag 4cn Maerte dacr naer 00k ten 3 uren na-middag, ter herberg genaemd den Wildeman, langs de Lekkerboter-kalsvde te gezegde Lan- gemarckzal'er aen den meestbiedenden op 't gewin van Instelpenningen en YVyngelden, te koop aengeboden worden. Eersten Koop. Acht-en-derlig aren 21 centiaren behuysde hofplaetsboomgaerd en hovenierhof, gelegen ter plaets van Langemarck oost by de kerke, abouterende van oosten den bebouwden eygendom van joufvrouw Theresia Vulsteke op balf dyk, noord dien van Joseph TVallop naer joufvrouw Clare Bouten op balf waterloop, west den hovenierhof van den zelven Wallop, haege met gewoon vrydom hier me- degaende, en noord den bestraeten weg leydende naer den Schreyboom en Poelcappelledaer over d'hofplaets joufvrouw vidua d'heer Leuwers gebooren Calnieyn te Yperen. De gebouwen op dezen koop staende zyn besta nde in Woonhuys gesteld in i6i3 J, ovenbeur gediend hebbende voor ivoonst met daer adn houdende wagenhuys, schuer, peêrde-, koey- en andere stallingen. Tiveeden Koop, Vyf-en-vyftig aren 1 a centiaren boomgaerd, uytmakcnde den westkant van meerdere partie strekkende zuyd en noord, aboutecrende van oosten den volgenden koop op paelen znyd de familie d'heer de Pamele op half dyk over d'haege, west de grazingen hofstede joufvrouw Leuivers-Calmeyn, schey- dende op half waterloop en het zuydersche gedeelte van de doorenhaege hier medegaende, en noord gczegden bestraeten weg naer den Schreyboomi Derden Koop. Drie-en-Zeventig aren 5o centiaren dryfgras, uytmakende 't midd«n ge deelte van gemelde meerdere partie, strekkende als den voorgaenden koopabouterende van oosten den voigenden koop op paelen, zuyd de familie d'heer de Pamele, west den tweeden koop op paelen en noord den weg naer den Schreyboom. Vierden Koop. Drie-en-zevenfig aren 5o centiaren dryfgraszynde den oostkant van meermaels gemelde meerdere partie, strekkende als beyde de voorgaende, palende van oosten een straetjen uyt ae Scbreyboom-straet na de Eeckhout-molen-straet, zuyd 't land familie d'heer de Pamelewest den derden koop en noord den weg na den Schreyboom. De koopen 2,5 en 4 uytmakende eenen byna vierkanten blok boomgaerd en gras, is door zyne gelegendheyd aen de plaets van

Le Propagateur (1818-1871) | 1839 | | pagina 3