SALON D'APOLLON, L AN PB OU W. D00RNYKSC11 HALK, GUANO H0FSTEDE A LOUER BELAIUGRYK BERIGT ©•j» jL&ÏLSiaiâlSiBa» Portée en Masse 15,000 francs. Mise prix 4,500 francs. Mise prix 5,000 francs. Portées en Masse 4,250 francs. POUR LE 1" OCTOBRE PROCHAIN, RUE DES LOMBARDS, Pour tous renseignements s'adresser chez M'Cardinael. (s) 3. ?3Z?.£»2koop- man te Yperen, Plaets van het Paleis van Justilie N° 5, heeft de eer ter kennis van de Landbouwers te brengen, dat met den lstcn Juny 1854, aen de Slatie van den Yzeren-Weg, zy zullen konnen bediend zyn van welk hy zal verkoopen aen eenen zeer genadigen prys; zy konnen tegenwoordig van Péruvien welke hy waerborgt voor zuiver, opregt en zonder mengeling, en voor dezelve groeibaere kragt te hebben, dan degeene welke eerst in 't land is inge- bragt geweest. PUBLIES TE KOOPEN, PM§©(HH 5*J) (EL I Den Notaris CHRISTIAENte Passchen- daele zal van wege de Eygenaers, met het houden van twee zittingen, openbaer te koop veylen, de volgende onroerende Goederen, verdeeld in 10 koopen, behou- dens zamenvoeging, staende en gelegen op LANGEMARCK ISiet verre zuyd-wesl van het dorplongs de straet naer Yperen. De zittingen voor de Verkoopingen zul len plaets hebben, ten dorpe vau Passchen- daele, te weten Den liNSTEL op Donderdag 8'° Juny 1854, ter herberg de Lelie, bewoond by S' Pollefeyten den DEFINITIVES OVERSLAG, Donderdag 22e" der zelvo maend, ter herberg het Ilandbogenliof, be woond by Sr Augustin Duthoy, l'elkens ten 3 ueren naer tuiddag. De konditien berusten by dilo Notaris CHR1ST/AEN. Instel permingen te winnen. tervention de M. le Joge de paix du 2m° canton d'Ypres, conforme'ment la loi du 12 Juin 1816. i5® Une Ferroe situe'e en la commune de Wytschaete consistant en Maooir, Pâturages, Ter res Labourables et Prairies, située en la commune de Wytschaete contre la limite de cette commune et de celle d'Houthem, contenant 6 hectares i3 ares i3 centiares d'après titre et seulement 5 hec tares 6r ares âo centiares suivant le cadastre, oc cupée par Jean-Baptiste Lema/iieu-Leleu jus qu'au 1" Octobre 1855 au prix annuel de 43o francs, outre l'impôt. 160 Un Bois Taillis situé en la commune de Weslvleleren, contenant d'après le titre 3 hectares 94 ares et d'après le cadastre 3 hectares 85 ares 70 centiares, S" C, N* 199. Ce Bois sera indiqué aux amateurs par ledit Sr Fieu. 17° Un Bois Taillis dont une partie est essartée, situé en la commune de Vlamertinghe tenant au chemin dit Galle straet non loin du pavé de Vlamertinghe Poperinghe, indiqué au plan Son A, N" 4o6, contenant d'après le titre 4 hec tares 81 ares 85 centiares et suivant le cadastre 4 hectares 22 ares, la partie rendue en terres arables et contenant 1 hectare 18 ares 45 centiares est occupée par Jean Debardt a Elverdinghe an prix de 54 francs par an. 18® Deux pièces de Terres Labourables, situées Ypres banlieue de Saint-Jacques contenant d'après titre 1 hectare 76 ares 3g cen tiares et d'après le cadastre 1 hectare 82 ares, figurée au plan cadastral Snn B, N" 3oo et 5o5, occupées par Jacques Duthoo jusqu'au 1" Octo bre i854 au prix de i3o francs par an. La Vente se fera par M" VANDERMEERSCH Notaire h Ypres, en l'hôtel du Petit Ypres, rue de Dixmude b Ypres, et l'ADJUDICATION aura lieu Samedi 3 Juin 1854, 2 heures de relevée. On pourra aussi se procurer des affiches et tous renseignements chez le Notaire RENTY rue d'El- verdinghe b Ypres. (1) l'ancien et bon estaminet, NOMMÉ LE situé A APRES. voor den 00k bediend zyn van allereerste kwalileit Yan (2) maekt hf.t ruchtbaer. GOEDE EH YVEL GELEGEN TEN DORPE VAN Eersten koop. De Hofplaets bekleed met Wooohuys, Schuer, Stallingen en Aenkleven voorts Hovenier Hof en Weyde te zatnen groot 1 hectare 70 aren 82 centiaren palende oost het land en meersch van J™ Bieswal, zuyd den meersch van M. Cortil, en den volgenden koop, west het land van M. Joels-Bieswal al te Belle en noord de straet van Langeraarck naer Yperen. Tweeden koop. Zuyd aen den voorgaenden koop, eene party Zaeyland, groot 4i aren 10 cen tiaren, paelende oost en noord den voorigen koop, nog noord het land van M. Bieswal, zuyd den meersch van M. Cortil en west het land der Hospicen te Yperen. Derden koop. Zuyd hy den voorgaenden koop, eene party Land, groot 77 aren 5o centiaren, paelende oost den meersch van den Disch, zuyd, west en noord de weyde en meersch van M. Cortil. Vierden koop. West by den voorgaenden koop eene lange party Zaeyland, groot 70 aren 3o centiaren, paelende oost den grond van Jw Bies wal en het land der Hospicen te Yperen, zuyd en west den meersch land en weyde van den heer Cortil noord de straet. Pyfden koop. Oost by koop eeneene seboone party Zaeyland, groot 99 aren, 60 cen tiarenpaelende oost en west de weyde en land van Jw Bieswalzuyd den meersch der kinderen Ooghe en noord de straet naer Yperen. Zesden koop. Oost daer by, eene party Meersch, groot 21 aren io centiaren, paelende oost een straetjen, zuyd het land van M. Vander- meersch-Van Daelewest den meersch der kin- dereu Ooghe en noord de weyde van Jw Bieswal. Zevensten koop. Oost by den voorgaenden koop, eene schoone party Zaeiland, groot 1 hec tare 23 aren, 3o centiaren, paelende oost en zuyd koop 9, nog zuyd den volgenden koop, west het land van J" Bieswal eu noord de straet naer Yperen. Achtsten koop. Zuyd aen den voorgaenden koop, eene party Zaeyland, groot 46 aren 70 cen tiaren paelende oost den volgenden koop, zuyd en west den meersch en land van Jw Bieswal en noord koop 7. Negenden koop. Oost aen de twee laetst voorgaende koopen, een alderschoonste Weyde groot 1 hectare 82 aren 90 centiaren, paelende oost de beekdaer over den volgenden koop en het land van M. Ellebout, zuyd de weyde van Jw Bieswal, west de koopen 7 en 8, noord de straet. Tienden ioop. Oost daer aen over de beek, eene schoone en zeer goede party Zaeyland, groot 1 hectare 2 aren 10 centiaren, palende oost het land van M. Venein, daer over den steenen molen vau Sr Decaestecker, nog oost en zuyd het land van M. Ellebout, west de beek daer over koop 9 en noord de straet. Elfsten koop. West by den voorgaenden koop, eene party Zaeyland, groot 66 aren 5o cen tiaren paelende oost de Pilkera-straetzuyd de Yper-strael, west en noord de weyde en meersch vau J* Bieswal. Twaelfslen koop. Noord by den voorgaen den koop, eene party Zaeyland, groot 48 aren 20 centiaren paelende oost het land van Mynheer Delimon, zuid de Pilkem-straeten noord het land van M. Ellebout. Derlienden koop. Noord by den voorgaen den koop, eene party Zaeyland, groot 58 aren 3o centiaren, paeleode oost deo meersch van M. Ver- cruysse te Kortryk, nog oost en zuyd het land van M. Delimon, west het land van M. Ellebout, en het geen van M. Delimon te Gent, en noord het land van S1 Francis Samyn. Véerlienden koop. Noord by koop 1, eene party Meersch, groot 25 aren 60 centiaren, pae lende oost den meersch vau M. Carpentier, zuyd het land van Jw Bieswal, west het bosch eo de weyde van S' Degryse te S'-Jan en de weyde van Jw Bossaert. Vyftienden koop. West by den voorgaen den koop, eene party Zaeyland met Bosch ten noordeynde, te zamen groot 5o aren 20 centiaren, paelende oost en west het land van J" Bieswal zuyd de straet naer Yperen en noord den meersch van S' Karel Pauwelyn. Zestienden koop. West by den voorgaen den koop, een parlyken Bosch, groot 21 aren, paelende oost en zuyd het bosch en land der Hos picen, nog zuyd en west bel bosch en land van S' Karel Pauwelyn en noord het bosch van Mr Elle bout. De 16 voorbeschrevene koopen, zyn te zamen uylmakende, eene goede en voordeelig gelegene HOFSTEDEgroot in erve per kadaster H. 12-o5-22 en volgens titel H. 12-78-90, in pachte gehouden, door vidua Josephus-Francis- cus Spriel, ten geringe pryze van 760 francs, by dejaere, met pagtregt lot i,0October i858. De zelve 16 koopen, zullen op de vraeg der liefhebbers, in eene of meer zamen-voegingen aengeboden worden. Ypres, Imprimerie-Librairie de néslré Lambin-VSortier, éditeur-propriétaire, rue de Lille, 10, près de la Grand'EUce.

Le Propagateur (1818-1871) | 1854 | | pagina 4