Stemt dus voor de lijst Nr 4 Een klein antwoord op torenwijzer van ZATERDAG 27 SEPTEMBER 1952. (get.) J. Verschaeve. en 3. Aanbrengen van Signalisatie borden V'AWAVANNW V AWAW-'' MIJNHEER, de groot- worden. met on- en on wel wel mogelijkheid is dit te beko- die zaak heb gesproken, waren deze hier te laden ieder steiger is niet alles. 1952 was maar een voorspel van scheepse feesten, die in 1953 zullen gegeven En in verband met de feestelijkheden Betreffende IJzer-Verbeteringswerke-n. In antwoord op Uw brief van 7 Februari 1952, Leb ik de eer U te laten weten dat de verbetering van de Ijzer te Diksmuide door het bestuur in vooruitzicht gesteld is. Toelating kan verleend worden om één stei ger aan te leggen te Diksmuide. De plannen van deze steiger moeten echter vooraf aan dé goedkeuring van mijn dienst voorgelegd worden. Voor het heropbou- 1. Verlichting op Zaterdag, Zondag, Maandag en Don derdag van Stadhuis, Kerktoren, Monumenten, Linde- kens, Kleine en Grote Dijk, Postgebouw, Het geld voor de bekostiging dezer verlichting zou begrepen zijn in de toelage van 80.000 fr. Wat de installatie dezer ver lichting betreft, deze zou op ongeveer 100.000 fr. ko men te staan. Het middel kan gevonden wordlen, opdat deze betaling geschiede in 3 jaar. Dus circa ieder jaar een 35.000 fr. Ook de gemeente Damme wordt in zul ke voorwaarden verlicht. Ingevolge onderhandélingen, die ik dit jaar met autocaruitbaters der kust gehad heb zijn déze bereid reizen in te richten naar de verlichte steden. Hetgeen bijzonder Diksmuide zou ten goede komen, daar onze stad cp een groot verkeerspunt ge legen is. U ziet dus dat er men. Wanneer ik over enige groothandelaars uit de streek, middellijk akkoord om hun schepen te lossen. Naar ik vernomen heb zou geveer 35 a 40.000 Fr. kosten. De stad bezit het geld om die steigers te betalen. Aan Mijnheer Karei Korte moet ik doen opmerken dat mijn werk op tijd en stond gereed is, en dat mijn achtbare klanten voor het lopend werk nooit langer moeten wachten dan vijf a acht dagen, en vooral dat mijn werk ten zeerste verzorgd is. Dit bewijst het groot aantal nieuwe kliënten die ik, sedert gij mij in Uw vuile Torenwijzer aanvalt, heb aangeworven. Wat betreft eerste klasse café’s, ik ben een vrij man, en ga op café bij mijn kliënten zoals het mij belieft. Ik heb U daarover geen rekening te geven, want gij zijt de eerste die naar mijn concurrent gelopen zijt. Was het misschien omdat gij in Brugge niet goed gediend waart Ik kan U verzekeren, waarde Kiezeressen en Kiezers van de Kaai, dat ik de zaak niet uit het oog zal ver liezen en de steigers zullen er komen. Ik zal eveneens al het mogelijk doen opdat de beten hier te Diksmui de zouden geladen worden. Hetgeen de Kaai zou doen herleven. 2. Toeristisch verkeer gedurende Juni - Juli - Augustus Alle verkeer komende van Gent, wordlt vanaf Zater dagnamiddag tot Zondagavond afgeleid door Esen- straat, Markt, Weststraat, kindekens. Het verkeer ko mende van de Kust volgt de gewone weg. Daarvoor zouden een drietal tijdelijke verkeersagenten kunnen in dienst genomen worden. Nog iets voor werklozen. Diezelfde personen zouden de overige dagen kunnèn mede werken met het stadspersoneel, tot verfraaing onzer stad. En dat men mij niet kome zeggen dat dit ónmogelijk is, ik zal hun het tegenovergestelde bewij zen. Op 1 00 auto’s die gedurende de Zaterdlag en de Zondag, de uitgestippelde weg zullen volgen, zullen er ten minste 20 op de Markt halt houden, en onze stad bezichtigen. wen van de Hoge Brug, zal een krediet aangevraagd worden op de begroting voor het dienstjaar 1953. Hoogachtend. De Hoofdingenieur - Directeur. In de Gemeenteraad van October of November ’51. heb ik gevraagd aan de Burgemeester voor het aan brengen van twee steigers voor het laden en lossen op de Kaai. Onmiddelijk kreeg ik tot antwoord Brug gen en Wegen zullen werken uitvoeren aan onze Kaai en daar mogen geen andere werken uitgevoerd wor den Ik heb de zaak niet laten liggen en mij gewend tot het bestuur der Waterwegen. Ziehier het antwoord Ik heb over enkele maanden in naam der Handels- kamer, een schrijven gericht naar de suikerfabriek van Moerbeke-Waas om te vragen hier op de Kaai hun beten te laden. Het antwoord was welwillend, zij zouden de zaak onderzoeken.

HISTORISCHE KRANTEN

Het Kiesblad van Dixmude (1875-1958) | 1952 | | pagina 3