DENTISTE Handels- Nijverheidskamer 9e Jaar, N° 39 - 5 Januari 1929 9e Année, N° 39 - 5 Janvier 1929 Jaarlijksche Vergadering Jaarlijksch Avondmaal Handelsfoor van 1929 Les At>ris De Onderstanden Weekblad - ▼oor bet Arrondissement Yper Journal hebdomadaire -< de I'Arrondissement d'Ypres Federatie der Geteisterde» van het Arrondissement Yper Fédération des Sinistrés de 1'Arrondissement d'Ypres Cercle Hippique Yprois Mme VANDENDRIESS Heden Zaterdag 5 Januari 1929 om 7 V2 uur stipt, in het lokaal HOTEL DU SULTAN ALGEMEENE DAGORDE Jaarverslag van Secretaris en Schat bewaarder. Gedeeltelijke herkiezing van het be stuur zijn uittredend en herkiesbaar de heeren Bagein, Glissoux, Seys Ernest en Toussaert. Zaterdag 12 januari 1929 om 7 uur, in zelfde lokaal De leden worden vriendelijk verzocht hunne inschrijvingskaart in te vullen en aanstonds terug te sturen aan M. Edgard Cardinael, handelaar, Rijsselstraat, Yper. Zondag 13 Januari 1929 om 2 y2 uur namiddag in het Hotel du Sultan Groote Markt Vergadering der Deelnemers DAGORDE Inlichtingen en inschrijving. mamm 0c- HcT YPERSCHE dar Vereeniglng der Ge teisterden, der Tpersche Clubs, eixas. Beheer, Opsitl en At nk mdiglngen 15, Boterstraat, 15, Yper Abonnement 16 fr. 00 per jaar Buitenland 32 fr. Men kan tniahrijvtn in alle Belgische postkantoren 30 ct. het nummer Naamlooss artikels geweigerd LA REGION D'YPRES Organe de ('Association des Sinistréa» des Clubs Y pro is, etc. Rédaction, Administration et Pablicité 15, rue au Beurre, Yprz, Abonnement 16 tr. 00 par an Etranger 32 fr. On peat s'abonner dans tous les bureaux de poste Beiges 30 ct. Ie numéro Les articles non signès sent refusés De aanstaande maandeiijksche verga dering van de Afgevaardigden der Bonden van geteisterden sal plaats hebben op Zondag 13 Januari 1929, te 14 1/2 uur zeer stipt, in het Hotel Continental Statieplaats, te YPER. DAGORDE 1) Overzicht van den toestand. 2) Onderhoud met Mijnheer Hoebelte, nopens het vernielen der onderstanden. 3) Mededeelingen. 4) Wenschen voor de dagorde der aanstaan de vergadering. Al onze bonden en samenwerkende vennoot schappen en al onze gemeente - overheden worden dringend verzocht afgevaardigden naar de vergadering te zenden. Ingang vrij aan alle geteisterden. La prochaine réunion mensuelie des Délégués des clubs de sinistrés aura lieu le Dimanchc 13 Janvier 1929, a 14 1/2 h. trés précises, a 1' Hotel Continental Place de la Gare, YPRES. ORDRE DU JOUR 1) Examen de la situation. 2) Entrevue avec Monsieur Hoebeke au ujet de la demolition des abris. 3) Communications. 4) Vcrux d mettre d l'ordre du jour de la prochaine séance. Toutes nos associations et nos coopératives et toutes les autorités communales sont in- stamment piiées d'envoyer leurs délégués a la réunion. Tous les sinistrés sant admis. De Voorzilttr- Le Président, Arth. BUT \YE, av Ypres De jaarlijksche algemeene vergade ring zal plaats hebben op Vrijdag 11 Januari 1929, om 6 uur stipt 's avonds, ten lokale Café du Saumon bij Cyrille Vandermeersch. La réunion annuelle aura litu le Ven- dredi 11 Janvier 1929, a 6 heures préci ses du scir, au local Café du Saumon tenu par Cyrille Vandermeersch. De Secretaris, Le Secrétaire, I Gruwez. 47, Rue de Dixmude, 47, YPRES YPER aan de Nous avons déja annoncé que la commune de West Rooseheke avait acheté jadis a M. Villain les abris se trouvant sur son territoire. Nous venons d'apprendre que la commune de Moorslede avait pris la mème mesure, en vue également d'utiliser les débris pour la remise en état de la voirie communale. 11 serait bon que les communes de Beveren, Dranoutre, Gits, Hollebtke, Kemmel, Lan gemarck, Passchendaele, Ploegsteert, War- nê on et Wulverghem fassent connaitre sans retard a M. le Préiident de la Fédéra tion des sinistrés le nombre et remplacement de leurs abris, afin que les listes soient bien complètes pour tout l'arrondissement, av.rnt le i3 janvier courant. La circulaire suivante a été expédiée d tous les bourgmestres et secrétaires de 1''arrondisse ment d'Ypres. Ypres, le 5 janvier 1929. Monsieur le Bourgmestre, Nous avons l'honneur de vous faire con naitre que M. l'Ingénieur Hoebeke, délégué de la -Société Travaux en ciment chargée de la destruction des abris, a exprimé le désir d'avoir une entrevue avec les administrations communales intéressées aux fins de prendre, de commun accord, les dispositions voulues pour l'enlèvement rationnel des abris et des bloes de béton. Attendu que cette entrevue peut être utile pour tout le monde, nous vous prions instam- ment de vouloir bien assister le dimanche i3 janvier prochain, a 14 h. 3o, a l'Hótel Con tinental a la réunion projetée. II s'agit ici surtout de réaliser une bonne entente mutuelle a l'efiet d'arriver a exécuter un travail qui réponde aux intéréts de tous. Comptant sur votre présence nous vous prions, Monsieur le Bourgmestre, d'agréer entretemps l'assurance de notre considération trés distinguée. Le Président, Arthur BUTAYE, Avocat a Ypres. Wij hebben reeds gemeld dat de gemeente West-Roosebeke eertijds aan M. Villain de onderstanden, die zich op haar grondgebied bevinden, had gekocht. Wij vernemen thans dat de gemeente Moorslede dezelfde maatre gel heeft genomen, ten einde de afval van beton insgelijks voor het herstel der gemeente wegen te gebruiken. Het ware hoogst nuttig dat de gemeenten Beveren, Dranouter, Gits, Hollebeke, Kem mel, Lange marek, Passchendaele, Ploegsteert, Waasten en Wulverghem, zonder verwijl, aan den Heer Voorzitter van de Federatie der Geteisterden het getal en de ligging der abris lieten kennen, opdat de lijsten zter volledig zouden zijn voor gansch het arrondissement, en dit vóór i3n Januari dezer. Volgend schrijven werd gevonden aan al de Burgemeesters en Secretarissen van het Arron dissement Yper. Yper, den 5 Januari 1929. Mijnheer de Burgemeester, Wij hebben de eer U ter kennis te brengen dat de Heer Ingenieur Hoebeke, afgevaar digde der maatschappij «Travaux en Ciment», met het vermelen der onderstanden belast, den wensch heeft uitgedrukt met de belang hebbende Gemeentebesturen een onderhoud te hebben met het doel, in gemeen overleg, de noodige schikkingen te nemen voor het doel matig wegruimen der onderstanden en beton blokken.

Het Ypersch nieuws (1929-1971) | 1929 | | pagina 1