RÈRES Exposition Internationale de Llége 1930 Vande Lanoitte's koffies zijn de beste Rue de la Lys. 32 - WERVICQ Avenue Maréchal Foch, 32 - YPRES Les Anciens Combattants de Paris-Plage a Ypres Allerhande Nieuws Boesioghe. Ongeval aan een over weg. Maandagmorgen, toen Henri Tom- melein, landbouwer alhier, den onbewaakten overweg, dichtbij Boesinghe vaart, met zijn gespan over wilde, kwam trein 3289 uit Yper naar Oostende, die het station om 6.09 uur verlaat, aangereden. De machinist remde, maar een botsing was onvermijdelijk. De kar werd verbrijzeld en weggeslingerd, maar man noch paard bekwamen eenig letsel. Het onge val is te wijten aan den hevigen mist. Vl&mertinghe. Omvergereden. Op de dorpplaats werd een schooljongen die per velo reed, op het oogen blik dat hij een wagen wilde voorbijsteken, verrast door een auto die uit de tegenovergestelde richting kwam aange reden en ten gronde geworpen. Gelukkiglijk liep de jongen slechts lichte verwondingen op, doch zijn rijwiel was gansch buiten dienst. Woesten. Botsing. Zondag 11. werd hier een wielrijder door een motocyclist aan gereden, met het ongelukkig gevolg dat beiden zeer hard op den grond werden geslin gerd en heel erge verwondingen opliepen. De wielrijder M. T. werd met gebroken schedel opgenomen en de motocyclist H. V. had een arm gebroken en bekwam daarbij nog erge wonden over heel het lichaam. Zonnebeke. Boschbrand. Er is brand ontstaan in de bosschen gelegen in de Moorsledestraat en toebehoorende aan M. Veys-Goethals van Vlamertinghe. De pom piers, die aanstonds terfpiaats snelden, waren na een half uur krachtdadig werken het vuur meester. Het vernielend element heeft nog al aanzienlijke schade aan de jonge beplantin gen aangericht. Burgerlijke Stand van Yper British Colony Notices items of Interestand Information re Forthcoming Events St George's Memorial Church British Club Eton Memorial School Menin Gate Memorial LA GRANDE MARQUE DES PETITES VOITURES AGENTS OFFICE ELS PROCH AINEMENT OUVERTURE Demain, Dimanche, 25o anciens combat tants de Paris Plage viennent en pèlerinage 4 Ypres. Us comptent partir, en auto, le matin trés tót par Dunkerque a Ostende et de la passer par Dixmude pour arriver Ypres vers n y« heures ils seront re^us a l'hótel de ville vers midi. Un groupe d'Yprois, ayant résidé a Paris- Plage pendant la guerre, ira a la rencontre des pèlerins par la rue de Dixmude. L'avis de passage étant arrivé un peu tard tous les Yprois n'ont pu être avisés. Les pro- moteurs de la réception espèrent cependant que nombraux seront leurs concitoyens qui, se souvenant du bon accueil re<;u pendant les hostilités, se joindront au groupe pour rendre un témoignage de sympathie aux amis des jours sombres et rendre leur court séjour en notre ville aussi agréable que possible. Verklaringen van den 1 tot den 7 Mei iq3o. Geboorten Clabau Lea, Groote Markt. 30. Libbrecht Pierre, Venrnesteenweg, 13. - Gheldof Maria, Klaverstraat. Huwelijken Everaet Petrus, landwerker en Cnockaert Emerence, huishoudster, beiden te Yper. Rouserez Emiel, mekaniekwerker te Vlamertinghe en Craye Maria, fabriek werkster te Yper. Vande Winkele Marcel, nijveraar te Waasten en Vandeputte Gabriella, z. b. te Yper.De Groote Alberic, mekanitkwerker en Devos Laura, z. b., beiden te Yper. Knockaert Leopold, officieele aanplakker en Joos Laura, naaister-garnierster, beiden te Yper. Overlijdens Clabau Lea, 1 dag, Groote Markt, 30. Longuevilte Maria, 45 J.,z. b„ ongehuwd, Poperinghesteen- weg, 26. Vermeersch Eudoxia. 56 j., huishoudster, echtg. Philippe Isidore, Driezottenstraat. Collet Aloïsius, 81 j., bediende. Wed. Vandenbusscbe Ciarinda, Brakkestraat. Grouset Roger, 4 J., Lange Thouroutstraat. Beun Edouard, 75 J., echtg. Hailleul Octavie, Kalfvaart. Huwelijksbeloften Albert Carissimaux, aardewerker, te per en Maria Vandecasteele, dienstmeid, te Langemarck. Daniel Welkenhuyzen, suikerbakker, te Yper en Margareta Lebbe, modenmaakster, te Watou. Julius Vermeulen, fabriekwerker en Martha Degrys.-, fabriekwerkster, beiden te Yper. Achille Pattyn, fabriekwerker en Jeanne Baillievier, fabriekwerkster, belden te Yper. Michel Vandevyvere, smidsgast, te per en Maria Maelbrancke, z. b. te Vlamer tinghe. Sous les auspices de l'Administration Com munale de Liége, et Ia présidence d'honneur de M. le Gouverneur de la Province de Liége et de M. le Bourgmestre de Liége, les asso ciations commerciales Liégeoises organisent les 21, 22, 23 et 24 Juin prochains, le Congres International des Associations Commerciales et Industrielles de Belgique. La journée du Dimanche 22 Juin sera con- sacrée, en grande partie, a l'Assemblée Géné rale des Congressistes, qui seront appelés a se prononcer sur des questions vitales pour le commerce beige. La journée se terminera par un banquet. Les 23 et 24 Juin, des excursions dans les plus beaux endroits des Provinces de Liége et de Namur et des visites d'usines de la régïon de Liége, au choix des Congressistes, ont été mises sur pied. Des conditions parti- culièrement favorables ont été obtenues par le Comité organisateur. Tous les Congressistes jouiront d'une réduction de 35 0/0 sur les tarifs des chemins de fer en Belgique et en France. Le prix de l'inscription au Congrès, don- nant droit a une copie des rapports transmis aux Pouvoirs Publics, est de fr. 5.00 Prière d'adrésser, dés a présent, les adhé- siens a M. V. Mallieux, Secrétaire du Comité organisateur, Place du Congrès, 23, a Liége. ALLERHANDB KAZEN Hollandsche Gouda, Presente, Alkmaar, Edam'mer. Fransche Roquefort, Neulchatel. Bries, Camemberts, Gervais >doux), Gervais (demi-seL, Crèmes de Gruyère ef de Roquefort. Zwitsersche Gruyère. Italiaansche Parmesan. Enoelsche Canadian Craft Chester. HET KAAS HU IS FROMAGERIE Gesticht in 1866 Groot Klein 28, Statiestraat, 28 YPER Paterskaatf' Port-5alut Specialiteit alle soorten HERVE KRRS NATUUR BOTER <S EIEREN Altijd Verscb 1 Conserven Chocolade Kruidenierswaren Place Vanden Pcerebjom Chaplain Rev. G. R. Milner, M. A., Hon. C.F. Sunday Services :8.00 a.m. Holy Communion. 11.00 a.m. Morning Prayer and Sermon. 12.00 noon Holy Communion (ist Sunday in monthj. 6.00 p m. Evening Prayer and Sermon. - (4th Sunday evening Scotch Service). Rue Surmont de Volsberghe Open daily until n pm. Local Headquar ters of the British Legion, Toe H, and the St George's Troop of B. P. Boy Scouts. British visitors are heartily welcomed, and, except to residents there are no charges. The Steward will be glad to assist visitors in every way. The Annual Subscription is 10/. This school erected to the memory of the 342 old Etonians who fell in the defence of Ypres during the Great War, is situated immediately behind St-George's Church, and is at present attended by more than one hundred children of British parentage, the majority of the parents being members of the staff of the Imperial War Graves Commission. The Last Post is sounded each night during the summer months at nine O'Clock. All notices in this column are inserted free of charge and the Editor will gladly accept items of general interest, written in Flemish, French or English, and where necessary arrange for their translation. Such notices- should reach the office of the journal by mid day Thursday in each week.

Het Ypersch nieuws (1929-1971) | 1930 | | pagina 8