4 Art. i5. Les action» ne pourront être mises au porteur; elles seront représentées par une inscription no minale sur les registres de la Société, tenus en double: cette inscription établira la propriété. La cession s'en fera, soit par acte authentique dûment inscrit sur lesdits registres, soit par une simple déclaration écrite dans les mêmes registres, et signée, tant par le cédant que par le cession- naire, ou par des mandataires spécialement ce autorisés par des procurations notariales. Dans l'un et l'autre cas il sera fait mention du trans fert sur l'action transférée, et les actes ou procura tions qui y auront été employés, demeureront déposes dans les archives de la Société. Art. iG- Il pourra y avoir des coupons d'actions delà valeur chacun de deux cent cinquante florins; deux coupons désignés par premier et second porteront le numéro de l'action entière qu'ils représenteront. Les disposilious contenue dans l'article précédent leur seront en tout applicables. Art. 17. Le montant d'une action entière devra être versé, moitié en déans les huit jours dater de la souscription, moitié en déans les trois mois suivants. Celui d'un coupon devra l'être en totalité dans le même délai de huit jours, dater de la sous cription. Une action sera censée prise aux termes de l'Art. 7 lorsque la première moitié aura été versée. Art. 18. Le porteur d'une action entière, qui n'effectuera pas dans les trois mois de sa souscription le verse ment de sa seconde moitié, encourra la perte de son action et de la moitié de la somme versée par l'acquéreur, sans qu'il soit besoin d'acte ni de sommation, attendu que la mise en demeure sera acquise par la seule échéance du terme. Art. ig. Les versemens pourront se faire, ou en argent comptant ou en effets publics sur l'état. Ces effets ne seront cependant admissibles qu'au taux moyen de la bourse d'Amsterdam ou de celle d'Anvers, au choix de la direction au jour du versement, et pour autant encore qu'ils produiront ce cours au moins cinq pour cent d'intérêt annuel. Art. 20. Un actionnaire ne sera jamais passible que de la perte du montant de son intérêt dans la Société. Le prix primitif des actions de la Société Géné rale étant de fl. 5oo fr. 1 o58-2o les fl. 200 fr. 42.3-28 ajoutés ce prix pour former le taux de l'émission actuelle seront versés dans la caisse du fonds particulier de réserve, établi par l'Art. 28 des statuts. Les actionnaires actuels de la Société qui, par suite de la disposition ligoureuse de l'Art. 17 des statuts, rappellé plus haut ne pourraient point prendre part cette émission, sont priés de faire connaître la direction les époques qui leur con viendront pour effectuer le versement du prix des actions qui pourront leur être attribuées. D'après les désirs qu'ils manifesteront a cet égard, la Société Générale leur avancera pour un temps déterminer par la direction les fonds né cessaires pour effectuer les versemens exigés par les statuts. Bruxelles, le ier décembre i836. obtenir gratis la Caisse de l'Agent de ladite Société Ypres. 204-2. OM UYT GEMEENZAEMHEYD TE SCHEYDEN. Le Secrétaire, J. G RÉ. BAN. Le Gouverneur, FERD. MELLS. Les personnes qui désireront se procurer des formules de demandes d'actionspourront les OPENBAERE VERKOOPING VAN ONROEUENDE GOEDEREN Kragtens vonnis uytgcsproken door den regt- bank van eersten aenleg zitting houdende tôt Veurne zal door den Notaris FLOOR ter resi- dentie van Loo, ten overstaen van den heer vre- deregter van het kanton van Haringhe en in het byzyn van de voogden der minderjarige in de zel ve verkoop ng geinteresseerd, wezen overgegaen, op donderdag 12 january 1837, ten een ure naer iniddag, in de herberg bewoond door sieur De Bruyne tôt Pollinchovc, lot het doen den Instel en op donderdag 26 der zelve maend, ter zelve uere en plaelstôt het doen den Overslagvan de naervolgendc onroerende goederen POLL1NCHOVE. Herberg en Brouvverve. Eerste Lot. Een huis ten gebruyke van herberg genoemd den Bourgondschen-Schildin welk liuys deze verkooping zal gebeuren, met bierbrouweryc koey- en peerdeslallenwagen-huysscheure en voorder afhangelykhedenstaende in de Dorp- plaets, ten zuyd-westhouke van het Kerkhofop eenen grond toebehoorende de kerkfabriek. Bewoond en gebruvkt door sieur Ivo-Leo De Bruyne, met regt tôt eersten mey 1837, aen den prys van 38o francs g5 cent, by jaere, boven de contributien. Tweede Lot. Hors. Een huys staende aen de oostzyde van de zelve Dorpplaets gestigt op eenen grond in eeuwigen chiens gehouden van de gezegde kerkfabriek, pa- lende noord aen het huys van Joanna-lheresia Claereboudten zuyd aen dat van de weduwe Barra. Gebruykt door Carolus-Ludovicus Delà Cauw met regt tôt eersten mey 1837 aen 70 francs by jaere. WESTVLETEREN. Derde Lot. Hofstede. Eene schoone wel betimmerde hofstede, gelegen noord nevens de Dorpplaets, groot 5 hectaren gg aren 77 centiaren of i3 gemeten 21 o roeden, onder hofptaets, boomgaerd en zaeyland, t'eener blok palende van oosten aen de Broukdreve. Gebruykt benevens de 4 volgende loten door sieur Pieter De Croos, met regt toteersten october 1842, te samen aen 610 francs go centiuien 's jaers boven de publyke lasten. Aendeel pacht 38i francs 5o centimen. Vierde Lot. Boomgaerd. Een hectare 52 aren 7g centiaren of 5 gemeten 10 roeden boomgaerd, palende oost zaeyland toe behoorende sieur Hamers tôt Oostvleteren zuyd eene dreve waer over dezen boomgaerd vryen uytweg heeft tôt op de Hotland straet. Aendeel pacht 81 francs 65 centimen. Vyfie Lot. Boomgaerd en Zaevland. Zeventig aren 35 centiaren of r gemet 182 roe den boomgaerd en zaeyland palende oost de Hof- land-straet en noord sieur Benoit Markey. Aendeel pacht lys francs 70 centimen. Zesde Lot. Zaevland. Een perceel zaeyland, groot 7g aren 8g centiaren of 1 gemet 247 roeden, palende oost aen hove- nierhof en zaeyland toebehoorende Pieter Pillaert, zuyd de Callestraet. Aendeel pacht 4g francs 60 centimen. Zevenste LotZaevland. Een ander perceel zaeyland groot 87 aren 55 centiaren of 3 gemeten palende oost de Hofland- straet, zuyd zaeyland van sieur Jacobus Capoen. Aendeel pacht 54 francs 45 centimen. Achfste Lot. Huvzen. Een huys len gebruyke van twee woonsten, staende in de Dorpplaets aen de oostzyde van de Hofland-straet, met 5 aren 80 centiaren grond en hovenierhof daer medegaende. Bewoond door de weduwe Pieter De Puydten de weduwe van Jacobus DJinnemet regt tôt 11 mey 1837. Negenste Lot. Boscs. Eene partye bosch ontbloot ten jaere i856, mot de plantsoeuen en andere houtgewassen daer op staende, groot 2 hectaren 45 aren i5 centiaren of 5 gemeten 180 roeden strt kkende meest zuyd en noord, happende len noord-westen palende oost en noord den heer Van der Marliere tôt Ypre, zuyd sieur Ampoorter en de Holiebeke, west sieur Pieter-Joseph Capoen en west in de happe den heer Billiau. OOSTVLETEREN. Tiende Lot. Maeïgras. Zes-en-tachentig aren of 1 gemet 28g roeden maeygras palende aen den Popering-vaerd aen de niaeygarzen genaemd de Tente-Weyde en den Meetaen de geen toebehoorende sieur Pieter Decockmet de weduwe en kynderen sieur Jean- Baptiste Baes. Gebruykt door sieur Pieter De Croos tôt VVest- vleteren, by pacht voor g jatreningegaen op eersten october i835 aen 75 francs by jaere boven de conti ibutien. De vei koop voorwaerden met de bewyzen van eigendom berusten ten inzage der gegadigde, teo kantoore van den Notaris ELOOR te Loo. 2o5-2 VERK00pING VAN ZEER SCHOONE lî O O Al E M TE St-JANS NEVENS TPRE. Maendag, g"® january 1837, ten 12. uren juist des middags, zal'er openbaerlyk verkogt worden op de grassingen der hofstede gebi uikt door sieur Jacobus-Bened-ctus Van Wonterghem,çy\'%in in de gemeenle S'-Jans, nevens Ypre, aen u noordzyde der Omineloop-straeteeen noniber van 65 koopert boomen, dienslig voor aldcrhande slag van werken. De verkooping zal gebeuren met tyd van be- taeling, voor de hoofdkoopsom nuls stellenoe goede borgen en onder ander voorwaerden alsdan voortelezen. igt-2. Ypres. Imprimerie de Lambin-Mortier, Grand'-Place, vis-à-yis la Grand'-Garde- I

Le Propagateur (1818-1871) | 1836 | | pagina 4